به گزارش ایرنا، احمد مرادی شامگاه چهارشنبه در مراسم گشایش شانزدهمین نمایشگاه کتاب هرمزگان اظهار داشت: سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ فواید بسیاری برای جامعه به همراه دارد و باید از این حوزه به صورت ویژه حمایت کرد.
وی با اشاره به علاقمندی مردم هرمزگان به مقوله مطالعه، افزود: هرمزگان در جایگاه سوم فروش کتاب نمایشگاه های استانی است و این نشان از علاقمندی مردم هرمزگان به کتاب و کتابخوانی دارد.
مرادی ضمن قدردانی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان به جهت اهتمام جدی در برپایی این رخداد بزرگ فرهنگی، اظهار کرد: با توجه به تغییر و تحولی که در مدیریت این اداره کل صورت گرفت تصورمان این بود که مردم استان امسال از نمایشگاه کتاب بی بهره شوند اما با همت و پگیری مدیرکل، حمایت های استاندار و مشارکت همه دستگاه ها، شاهد برگزاری این رخداد هستیم.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبتهای خود بیان داشت: امروز به برکت انقلاب، جمهوری اسلامی ایران در رده کشورهای برتر دنیا در حوزه های مختلف علمی قرار دارد.
مرادی ابراز داشت: همه این موفقیت ها به دلیل آن است که مردم ما و به ویژه نسل جوان به کتاب، مطالعه و پیشرفت علاقه مند هستند.
نمایشگاه کتاب هرمزگان از هشتم تا سیزدهم اسفند در محل دائمی نمایشگاه‌های هرمزگان واقع در چهارراه جهانبار بندرعباس برپا است.
ساعت بازدید از این نمایشگاه صبح ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها ساعت 16 تا 21است.
افزون بر 400 ناشر در 324 غرفه این نمایشگاه به مدت 6 روز 78 هزار و 976 عنوان کتاب خود را عرضه می کنند.
براساس آمارهای موجود سرانه مطالعه در ایران در خوش بینانه ترین حالت و با احتساب مطالعه کتب درسی و نشریات کمتر از 20 دقیقه و در هرمزگان کمتر از دو دقیقه است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.