به گزارش ایرنا، آیین اختتامیه نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی نور رودان با حضور هنرمندان، پیشکسوتان تئاتر، علاقه مندان به هنر نمایش و مسوولان استانی و شهرستانی در مجتمع فرهنگی و هنری شیخ طوسی شهر رودان برگزار شد.
در این آیین و از سوی هیات داوران در بخش طراحی بروشور جایزه ویژه این بخش به ریحانه صالحی طراح بروشور نمایش «گاو» از شهرستان رودان تعلق گرفت.
در بخش طراحی فضا و ابزار نمایشی نیز جایزه ویژه این بخش به افشین شجاعی طراح نمایش «اس پی» از شهرستان میناب اهدا شد.
در بخش بازیگری خردسال یاسمینا احمدی برای بازی در نمایش «وضعیت قرمز» از میناب جایزه ویژه این بخش را ازآن خود کرد.
در بخش بازیگری زن از زینب رسولی برای بازی در نمایش «دشمن آشکار» از شهرستان میناب تقدیر شد.
در بخش بازیگری زن زلیخا اسماعیل زاده بازیگر نمایش های «حریم حرمت» و «تندیسی برای شهر» از میناب جایزه سوم بازیگری زن را دریافت کرد.
جایزه دوم بازیگری زن نیز به سمانه طهماسب پور برای بازی در نمایش «چیزی شبیه پدر» از شهرستان حاجی آباد تعلق گرفت.
در این بخش جایزه اول بازیگری زن به فریده سلمانی برای بازی در نمایش «سرباز» از شهرستان بندرعباس اهدا شد.
در بخش بازیگری مرد از عرفان سهرابی برای بازی در نمایش «وضعیت قرمز» از میناب تقدیر شد و جایزه سوم بازیگری مرد بطور مشترک به کاظم ذاکری برای بازی در نمایش «دشمن آشکار» از میناب و مهران آقایی نسب برای بازی در نمایش «مات» از رودان تعلق گرفت.
در این بخش جایزه دوم بازیگری مرد بطور مشترک به سعید حسن زاده برای بازی در نمایش «سرباز» از بندرعباس و ابراهیم لشکری برای بازی در نمایش «چیزی شبیه پدر» از حاجی آباد اهدا شد.
حبیب الله ناصری برای بازی در نمایش «اس پی» از میناب جایزه اول بازیگری مرد را ازآن خود کرد.
در بخش نویسندگی جایزه سوم نویسندگی به کوروش سلمانی نویسنده نمایشنامه «سرباز» از شهرستان بندرعباس تعلق گرفت.
جایزه دوم نویسندگی به جعفر قاسمی نویسنده نمایشنامه «دشمن آشکار» از میناب اهدا شد و حبیب الله ناصری نویسنده نمایشنامه «اس پی» از میناب جایزه اول این بخش را دریافت کرد.
در بخش کارگردانی نیز از باقر رمضان زاده کارگردان نمایش «حریم حرمت» از میناب تقدیر شد و جایزه سوم کارگردانی بطور مشترک به حبیب الله ناصری برای کارگردانی نمایش «تندیسی برای شهر» از میناب و ناصر عابدینی برای کارگردانی نمایش «مات» از رودان اهدا شد.
راهب ذاکری کارگردان نمایش «دشمن آشکار» از میناب جایزه دوم کارگردانی را کسب کرد و شیوا قاسمی کارگردان نمایش «اس پی» از میناب جایزه اول کارگردانی را ازآن خود کرد.
دبیر نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی نور رودان در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: این جشنواره با موضوع قرآن، عترت و نماز و با هدف ترویج و تبیین فرهنگ قرآنی، عترت و نماز در جامعه با استفاده از ابزار هنر فاخر و اثرگذار نمایش برگزار شد.
مصیب داوری افزود: در این رویداد فرهنگی و هنری 9 اثر نمایشی از پنجم تا هفتم اسفند ماه 97 در رودان با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی افزود: در این جشنواره پنج نمایش از میناب شامل «وضعیت قرمز» به کارگردانی ایوب رحیمی، «دشمن آشکار» به کارگردانی راهب ذاکری، «تندیسی برای شهر» به کارگردانی حبیب الله ناصری، « حریم حرمت» به کارگردانی باقر رمضان زاده و «اس پی» به کارگردانی شیوا قاسمی در معرض دید عموم و علاقه مندان به هنر نمایش قرار گرفت.
داوری خاطر نشان کرد: در این جشنواره همچنین نمایش «سرباز» به کارگردانی فریده سلمانی از بندرعباس، «چیزی شبیه پدر» به کارگردانی ابراهیم لشکری از حاجی آباد، «گاو» به کارگردانی علی اصغر کمالی از رودان و «مات» به کارگردانی ناصر عابدینی از رودان با یکدیگر به رقابت پرداختند.
نخستین جشنواره استانی تئاتر خیابانی نور رودان پنجم تا هفتم اسفند ماه 97 به میزبانی شهرستان رودان برگزار شد.
شهرستان رودان با بیش از 124هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7196 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.