به گزارش ایرنا، حجت‌ الاسلام حبیب ‌رضا ارزانی روز سه شنبه در آئین تکریم از هنرمندان پیشکسوت کشور در عرصه تئاتر انقلاب اسلامی در کرج افزود: این کانون ها در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری از جمله سرود و نمایش های آئینی در حال فعالیت هستند و توانسته اند افتخار آفرینی های زیادی در سطح ملی و بین المللی کسب کنند.
وی با اشاره به اینکه 20 سال قبل کانون های مساجد در حوزه نمایش ورود قوی تری داشته اند خاطرنشان کرد: فاصله ای در این بین اتفاق افتاده و اعتقاد ما بر این است که باید تلاش کنیم تا بار دیگر تئاتر بچه های مسجد احیا شوند.
ارزانی گفت: نیاز است تا بین نسل اول انقلاب و نسل امروز، ارتباط و هماهنگی ایجاد شود و به منظور تحقق این مهم باید از تجارب پیشکسوتان استفاده تا افراد تازه کاری که قصد ورود به این عرصه را دارند قوی تر و محکم تر وارد شوند.
وی با اشاره به اینکه کار در حوزه مذهبی و در مساجد شرایط خاص خود را دارد خاطرنشان کرد: به این دلیل است که کارهایی از جمله تئاتر در مسجد به مراتب سخت تر از کار کردن بر روی یک پلاتو است.
ارزانی افزود: بیش از 200 مسجد و کانون هنری و فرهنگی در کشور وجود دارند که کارهای برتر و ملی را انجام و امیدواریم که بتوان با همگرایی بیشتر این فعالیت ها را گسترش داد.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بسیاری از گروه های مسجدی ما توانسته اند در جشنواره های بین المللی رتبه کسب کنند، اگر چه برخی با نام مسجد کار نمی کنند، اما خودشان بچه های مسجد هستند و می توان از مساجد برای رشد و پویایی هر چه بیشتر هنر و فرهنگ استفاده کرد.
7414/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.