به گزارش ایرنا، در سرمقاله علی زارعی آمده است: انتصابات مدیران در چند هفته اخیر در هرمزگان نشان داد که از یک طرف مدیران بصورت چرخشــی از یک سمتی به پستی دیگــر تغییر صندلی داده می شــوند واز آن طرف هم برخی از آنها را چند شــغله کرده اند.
در ایــن عزل و نصب ها که برخی بنظر می رسد دیرهنگام هم صورت می گیرد؛ چندین سئوال پیش می آید. اول اینکه مگر قرار است که یک فرد همیشه مدیر باشد؟ چه اجباری دارد که شخصی که در یک مسئولیتی کارنامه قابل قبولی نــدارد و بعد از کش و قوس ها و گذشــت زمان برکنارمی شود و یا جابجایی صورت می گیرد را حتما در جایی دیگر بکار بگمارند؟ اگر شخصی توانایی مدیریت ندارد که بهتر است در بخشی دیگر اشتغال داشته باشــد.
زارعی در ادامه سرمقاله خود آورده است: از آن طرف اینکه برخی را دوشــغله کرده اند؛ مگر قحط الرجال اســت که اگر اینگونه می باشــد نشانه ضعف مدیریت استان در ادوار مختلف می باشد که نتوانسته اند مدیرپروری کنند و مدیران فقط به فکر میز ریاست خودشان بوده اند و نمی توانند مدیرانی را پرورش دهند که برخی از سمت ها که خالی می شوند وآنگاه مجبور می شوند که برای هر پستی از افرادی استفاده کنند که مسئولیتی دیگر دارند که بالطبع به هیچکدام از مسئولیت ها فرصت نخواهد داشت بپردازد.
برخی از پستهای مدیریتی بخصوص در حوزه استانداری و فرمانداری نیز از حساسیت ویژه ای برخوردارند که بایستی افرادی توانمندی این مسئولیت ها را بپذیرند که همین یک مسئولیت را داشته باشند و تمام هم و غمشان در همان حوزه باشد و بتوانند وظیفه محوله را بخوبی انجام دهند و تقسیم مدیریت ها بصورت سیاسی و جناحی نباشــد و شایسته سالاری و توانمندی افراد را در حوزه مربوطه نیز مدنظر قرار دهند که بایستی در اولویت نخست قرار گیرد که متاسفانه کمتر به این موضوع توجه شده است ومی طلبد که در این حوزه تجدیدنظر لازم صورت پذیرد.
زارعی کم توجهی به این بخش که همواره در حوزه های مختلف و کمتر و بیشتر وجود داشته را پابرجا ماندن مشکلات استان بداند، و افزوده: اســتان ثروتمند ودرآمدزای هرمزگان جزو استان های صدرنشین فقرمطلق قرار گیرد و در برخی تخلفات مانند زمین خواری و دریاخواری آنطور که رئیس دیوان محاســبات کشور اعلام کرد، هرمزگان در رده های نخســتین قرار دارد که بایستی برای برون رفت از مشکلات موجود چاره ای اندیشید.
متاسفانه در حوزههای مختلف از جمله بهداشــت و درمــان، فرهنگی، ورزشی، تفریحی، آموزشی و... استان با مشکلات فراوانی مواجه است که نیازمند مدیرانی توانمند در بخش های مختلف هستیم تا بتواننــد برای برون رفت از مشــکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، شهری استان برنامه ریزی و سیاستگذاری مناسبی داشته باشند.
9887 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.