به گزارش ایرنا، خسرو ارتقایی روز سه شنبه گفت: از جمله این اقدامات احداث 30 واحد تولید گلخانه در شهرستان نظرآباد بود که نتایح حاصله آن توسعه اشتغال و استفاده بهینه از آب در این شهرستان شده است.
وی احداث ورزشگاه 5000 نفری در شهر نظرآباد به منظور توسعه ورزش و ارتقاء سلامتی را نیز ازدیگر تصمیمات این کارگروه عنوان کرد و افزود: احداث کارخانه صنعتی نان حجیم شده در شهر گلسار، بهبود تغذیه سالم،احداث شهرک دارویی در شهرستان ساوجبلاغ ارتقاء سطح بهداشت و درمان،الحاق طرح شهرک ابریشم به محدوده شهر چهارباغ بمنظور خدمت ­رسانی به ساکنین مسکن مهر نیز در لیست اقدامات این کارگروه استانی قرار داشت.
معاون عمرانی استاندار در ادامه با اشاره به تصمیمات اخذ شده برای توسعه مراکز گردشگری نیز گفت: احداث مجتمع اقامتی-پذیرایی در شهرستان ساوجبلاغ ایجاد مارکز گردشگری در سطح استان و شهرستان از جمله تصمیمات این کارگروه بود.
وی همچنین احداث جایگاه دو منظوره سوخت و مجتمع خدماتی و رفاهی در شهرستان اشتهارد استفاده از سوخت در راستای کاهش آلودگی هوا و دسترسی مردم به خدمات را نیز از اقدامات این کارگروه در جهت اجرای طرح محیط زیست پاک عنوان کرد.
معاون استاندار در ادامه احداث واحد پرورش اسب جمعاً به مساحت 4137 مترمربع در شهرستان نظرآباد در جهت توسعه مراکز خدماتی و گردشگری در استان؛ساخت انبار نگهداری لوازم پزشکی به مساحت 3600 مترمربع در گرمدره را نیز از جمله اقدامات در توسعه سطح بهداشت در استان و ایجاد اشتغال عنوان کرد.
ارتقایی احداث کشتارگاه صنعتی (با سطح اشغال 10050 مترمربع) در هشتگرد عرضه بهداشتی فرآورده­های گوشتی در استان،احداث انبارهای استراتژیک بحران و آزمایشگاه های کنترل غذا و داروی وزارت بهداشت در گرمدره بالا بردن سطح استان در زمینه های بهداشتی،تصویب شهرک صنعتی خصوصی ماموت توسعه اشتغال و فن­آوری در استان را نیز از تصمیمات این کارگروه در استان برشمرد.
ارتقایی بیان کرد: جلسات کمیسیون ماده 5 استان ، تصویب طرح تفصیلی کمالشهر-اشتهارد-کوهسار-تنکمان-نظرآباد، احداث مجتمع تجاری تفریحی خدماتی با زیربنای تقریبی 33160 مترمربع در کمالشهر تهیه برنامه برای برای هدایت و کنترل توسعه شهرهای استان از جمله دیگر گام ها و تصمیمات کارگروه شهرسازی و معماری استان بوده است.
معاون استاندار با بیان اینکه جلسات کارگروه ماده 8 استانی (استقرار صنایع) نیز در دولت تدبیر و امید در البرز اجرایی شد، افزود: توسعه کارخانه زرنام، احداث کارخانه آسفالت کندوان پارس، توسعه اشتغال در استان از جمله این طرح ها بود.
وی ادامه داد: ستاد مناسب سازی استان نیز در این ایام با در نظر گرفتن طرحهای موضوعی مناسب سازی با رویکرد پیاده محوری در اقدامات عمرانی و شهرسازی و تهیه این طرحها توسط شهرداری، تهیه و تدوین چک لیست استانداردهای 2012 سازمان جهانی، اقدامات لازم را انجام داده است، علاوه بر این شهرداری ها نیز ملزم شده اند از مصالح استاندارد مطابق با استاندارد 19685 در معابر استفاده کنند.
معاون استاندار همچنین تخصیص 5 دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده در سالجاری به ناوگان اتوبوسرانی، عدم ارائه پایانکار قبل از مناسب سازی طبق ضوابط و مقررات ملی و شهرسازی، تشکیل کمیته های تخصصی در استان به جز صدا و سیما، تالیف کتاب مجموعه مقررات پیاده رو سازی و ساختمان با همکاری این ستاد،افزایش آگاهی و اطلاع رسانی در خصوص قوانین و مقررات پیاده روسازی و ساختمان در سطح استان و ارتقاء تردد افراد کم­ توان و معلولین در معابر و گسترش حضور این قشر در جامعه نیز در این دولت در استان البرز انجام شد.
وی در ادامه اقدامات انجام شده دولت در جهت توسعه فضای سبز را مورد اشاره قرار داد و افزود: ستاد فضای سبز استان، تفاهم نامه منعقده فی مابین شرکت آب و فاضلاب استان البرز و سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری کرج، ایجاد کمیته فنی چهارنفره فضای سبز استان جهت تدوین دستورالعمل های راهبردی در حوزه فضای سبز، اقدام جهت احداث یک عدد تصفیه خانه محلی برای آبیاری فضای سبز شهر کرج، اقدام جهت دریافت رأی کمسیون ماده 7 برای قطع درختان ناکارآمد باغ سیب و احیاء مجدد آن، برگزاری دوره های آموزشی، تدوین سرفصل های آموزشی حوزه فضای سبز استان و ابلاغ به شهرداری ها را نیز از جمله تدابیر اتخاذ شده در دولت تدبیر و امید بوده است.
ارتقایی گفت: در این مدت کارگروه غار شناسی تشکیل شد و چگونگی شناسایی و تعیین حریم غارهای استان و تعیین متولی برای غار یخ مراد مورد تصمیم گیری قرار گرفت.
وی افزود: تشکیل ستاد بازآفرینی پایدار شهری(سکونتگاه های غیررسمی و بافت های فرسوده شهری)، تصمیم گیری در خصوص سکونتگاههای غیررسمی و بافتهای فرسوده شهری، احداث مرکز بهداشت در خط 4 حصار کرج و عقد قرارداد با پیمانکار تحویل زمین در این رابطه نیز در دولت تدبیر و امید انجام شد.
ارتقایی تشکیل کارگروه بیمه، بازتوانی، بررسی بیمه شدگان مساکن روستایی و شهری، گزارش گیری محل تدفین متوفیان، تهیه طرح جامع خطر پذیری استان، تشکیل ستاد استانی پیرامون مقابله با آلودگی آب شرب تهران را نیز از دیگر تصمیمات این کارگروه عنوان کرد و گفت: شناسایی واحدهای آلاینده در حریم رودخانه که تا کنون 600 مورد شناسایی قرار گرفته و 304 مورد رفع آلایندگی شده است.
وی افزود: تخریب مستحدثات واقع در بستر و حریم رودخانه، ایجاد یگان حفاظت منابع آب ، 42 فقره تخریب و آزاد سازی، عدم ارائه خدمات به متجاوزین به حریم، رودخانه ها، ساماندهی نقاط تفرجگاهی، شناسایی واحدهای آلاینده، کنترل و پایش کیفیت منابع آب نیز از دیگر تصمیمات این کارگروه بوده است.
معاون استاندار گفت: با تصمیمات این کارگروه، شورای تامین مسکن استان (مسکن مهر) تشکیل شد و با ایجاد هماهنگی بین دستگاههای متولی و خدمات رسان جهت تسریع در تکمیل و تحویل واحدهای مسکن مهر، اولویت بندی پروژه­ های مسکن مهر براساس پیشرفت فیزیکی در راستای واگذاری به متقاضیان و تأمین مسکن در استان صورت گرفت.
وی بیان کرد: ستاد ساماندهی گلزار شهدای استان، پیگیری اعتبار ساماندهی گلزار شهدای امامزاده محمد از طریق فرمانداری کرج انجام شد.
1535/6155خبرنگار:حکیمه کشاورز**انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.