به گزارش ایرنا، سردار حبیب میر زایی پنجشنبه شب در پنجمین یاد واره شهیدان ابراهیم تنیده و آذر همایونی فر در روستای سرخنگی شمیل افزود: این انقلاب که به لطف خدا و رهبری داهیانه امام خمینی (ره)، حمایت، مشارکت و جان فشانی اقشار مختلف مردم ایران از پیچ تاریخی عبور کرد.
وی ادامه داد: دشمنان بعد از اینکه نتوانستند انقلاب اسلامی را به شکست برسانند جنگ 8 ساله بر ملت ایران تحمیل کردند بطوریکه دراین مدت انواع سلاح ها بر روی مردم آزمایش کرده ولی مقاومت جانانه جوانان مسوولیت پذیر این مرز بوم هرگز خواب دشمن تعبیر نشد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار وارزش های دفاع مقدس اظهار داشت: درطول دوران جنگ مردم زیادی اعم از زنان ومردان و جوانان که سرمایه های اصلی جامعه ما بودند به شهادت رسیدند و هنوز به انحای مختلف شرارت دشمن پایان نیافته لذا ما باید هوشیار باشیم.
نماینده مردم هرمزگان در مجلس وشورای اسلامی گفت: درحالیکه انقلاب نوپای اسلامی ایران تازه به پیروزی رسیده بود جنگ در سال 59 بر ما تحمیل کردند که هزار جوان برای حفظ این خاک در برابر دشمن ایستادند واجازه ندادند دشمن به هدف خود برسد.
احمد مرادی با یاد آوری دوران دفاع مقدس افزود: سوم دیما ماه 65 عملیات کربلای 4 شروع شد چون غرور کاذب در سر داشتیم به نتیجه نرسید وخیلی از عزیزان ما دراین عملیات از جمله شهید تنیده به شهادت رسید ولی بلافاصله این غرور شکسته شد و در 19 دیماه عملیات کربلای 5 انجام شد که رزمندگان هرمزگان بویژه غواص ها مردانه ایستادند که زبان زد شدند.
وی ادامه داد: هر اتفاق خوب در کشور باید مدیون شهدا باشیم که امروز در بین ما نیستند و بهره آن ما می بریم ولی مواظب کم و کاری و بی توجهی خودمان باشیم که روزی از ما باز خواست می شود.
دیگر نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: فرهنگ عاشورایی و حسینی ما را به اینجا رساند که حتی خارج از مرزها در برابر دشمنان بایستیم و امروز هر جا صدای مظلومی باشد از آن دفاع کنیم.
حسین هاشمی تختی افزود: برخی همواره این موضوع را مطرح می کنند که عراق و سوریه به ما چه ارتباطی دارد درحالیکه اگر دراین کشورها با دشمنان نمی جنگیدیم باید درایران با آنها جنگ می کردیم.
وی تصریح کرد: از بندهای مهم وصیت شهدا پشتیبانی وپیروی از ولایت بوده که ما از صدر اسلام تاکنون هرجا پیرو ولایت وامامت بودیم پیروز شدیم لذا ما با شهدا این میثاق را ببندیم که راه سعادت همین است.
دراین مراسم پس از اجرای برنامه سرود نونهالان و نوجوانان و مداحی به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از خانواده های شهیدان ابراهیم تنیده و آذر همایونی تجلیل شد.
دراین مراسم معنوی یک هزار نفر از روستاها، مناطق و بخش بخت وشمیل شرکت کرده بودند.
6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.