به گزارش ایرنا، فیصل دانش روز سه شنبه در نشست علنی شورای شهر ضمن تذکر جدی به شهردار، دلیل غیرقانونی دانستن نشست ها و مصوبه های کمیسیون معاملات شهرداری را حضور نداشتن نماینده شورا به عنوان ناظر در جلسات این کمیسیون دانست.
وی تصریح کرد: این نشست ها در حالی در دفتر شهردار برگزار می شود که دعوتنامه برای شورای شهر یا ارسال نمی شود و یا بعد از جلسه ارسال می شود.
به گفته دانش با وجود تذکر قبلی در این باره، ساعت 9صبح امروز نیز کمیسیون معاملات شهرداری دو نشست در دفتر شهردار برگزار کرده و دعوتنامه را ساعت 10به شورای شهر تحویل داده اند.
رییس شورای شهر متذکر شد: از نظر قانونی رییس شورای شهر باید به نهادهای نظارتی درباره مسائل شهرداری پاسخگو باشد و به همین دلیل تخلف اخیر شهرداری به سازمان بازرسی گزارش و دنبال خواهد کرد.
دانش در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از همکار خود در شورا اظهار داشت: با ابتکار و پیشنهاد کیانوش جهانبخش رییس شورا و رییس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا با حضور در مرکز 137(سامانه پاسخگویی به شکایت ها و گزارش های مردمی در حوزه شهر و شهرداری) پاسخگوی تماس های تلفنی مردم بودند.
*شهرداران مناطق و نواحی پشت میزنشین شده اند
رییس شورای شهر بندرعباس ادامه داد: نوع و محتوای شکایت های مردم در این تماس های تلفنی نشان می داد شهرداران مناطق و ناحیه های بندرعباس پشت میزنشین شده اند و حضور میدانی در شهر نداشته و از مسائل و مشکلات مردم در حوزه کاری خود اطلاع ندارند.
به گفته دانش شهرداران دیرتر از وقت قانونی وارد دفتر کار خود شده و فقط به نامه ها و امور اداری می پردازند.
رییس شورای شهر اضافه کرد: واردی وجود داشته که زباله در منطقه ای مسکونی جمع شده و با وجود اطلاع به شهرداری مربوطه ، تا چهار روز بعد هیچ اقدامی نشده است.
کیانوش جهانبخش دیگر عضو شورا نیز که به همراه دانش در مرکز 137پاسخگوی مردم بود اظهار داشت: امروز به حدود 50 تماس تلفنی شهروندان پاسخ دادیم که بیشتر تماس ها و تقاضا مربوط به مسائل ساده ای مانند نبود سطل زباله و ترمیم آسفالت و حفاری ها بود.
*نیروهای میدانی و تخصصی شهرداری کار دفتری انجام می دهند
جهانبخش خاطرنشان شد: افرادی که به اسم لوله کش، آسفالت کار و دیگر رده های تخصصی و خدماتی مورد نیاز جذب شهرداری شده اند، وارد کارهای ستادی و دفتری شده اند در حالی که این افراد باید به شهرداری های نواحی رفته و پاسخگوی نیازهای ساده مردم باشند.
*آلومینیوم المهدی در چند روز آینده تعطیل می شود
یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز پیش از آغاز دستور کار اصلی، در نطق پیش از دستور خود گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی، مواد اولیه موجود در انبارهای کارخانه آلومینیوم المهدی تمام شده و این شرکت صنعتی در صورت تداوم بی توجهی ها تعطیل خواهد شد.
*نمایندگان مجلس به جای حرف و مصاحبه عمل کنند
اسلام باوقار اضافه کرد: در چنین شرایطی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی باید دست از حرف زدن بردارند و به جای مصاحبه های مکرر در رسانه ها و معرفی مقصر، دست به اقدام عملی و موثر بزنند.
به گفته این عضو شورا، این واحد صنعتی به دلیل دعواهای سیاسی در حال تعطیل شدن است و صدها نفر از کارکنان و کارگران آن و خانواده های این افراد آینده نامعلوم و نگران کننده ای دارند.
*تصویب تعرفه عوارض سال 98
در ادامه این نشست تعرفه عوارض خدمات شهرداری برای سال آینده مورد بررسی قرار گرفت و با میانگین افزایش هشت تا 10درصدی تصویب شد.
در این بخش نمایندگان شهرداری درباره ردیف های عوارضی جدید و حذف شده توضیحاتی ارائه کردند.
2094
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.