به گزارش ایرنا، امامان جمعه هرمزگان نقش پژوهش در ارتقاء آگاهی و سطح سواد و دانش مردم جامعه را بسیار مهم عنوان کردند و بیان داشتند: باید با دراختیار گذاشتن امکانات و در نظر گرفتن امتیازهای مناسب، پژوهشگران را به امر مهم پژوهش تشویق کرد.
امامان جمعه هرمزگان با گرامیداشت 27 آذر سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، عنوان کردند: دستاوردهای بسیاری از وحدت این دو نهاد در جهت تامین استقلال و پیشرفت‌های علمی و معنوی برای کشور حاصل شده است.
خطیبان جمعه هرمزگان در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر تلاش هر چه بیشتر مسوولان نسبت به رفع مشکلات مردم، بیان داشتند: دشمن با سیاه نمایی سعی در ایجاد ناامیدی در میان مردم دارد و از همین رو مسوولان باید تلاش ویژه ای برای بهبود شرایط زندگی مردم داشته باشند.

**قشم
امام جمعه موقت شهرستان قشم گفت: دانشگاه ها علاوه بر تئوری سازی و نظر پردازی باید راهی برای اجرایی شدن نظریه ها در جامعه پیدا کند.
حجت الاسلام احمد غلامی در خطبه های نمازجمعه این هفته قشم افزود: باید ساز و کار لازم در دانشگاه‌ها برای ارایه عملی آموخته‌های تئوری از طریق اولویت بخشی به پژوهش ایجاد شود.
وی در ادامه با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مفتح، تصریح کرد: دین و علم بدون یکدیگر کامل نیستند و این شخصیت بزرگوار با ایجاد وحدت بین حوزه و دانشگاه، دو قطب علمی کشور را به هم پیوند داد.
امام جمعه موقت قشم افزود: دشمن با فتنه‌انگیزی و ایجاد بدبینی، تفرقه بین حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و جدایی آن دو را دنبال می کند.
وی اظهار داشت: دشمنان همواره برای نابودی جمهوری اسلامی ایران تلاش می کنند و تقویت اتحاد، همدلی و پرهیز جدی از تفرقه مهمترین اقدام در راستای مقابله با دسیسه های آنهاست.
غلامی ادامه داد: طرح مهار موشکی ایران بر خلاف معاهدات و قوانین الزام‌آور بین‌المللی است و هیچگاه کارآمد واقع نمی‌شود.
امام جمعه موقت قشم گفت: جنبش جلیقه زردهای فرانسه، در اروپا فراگیر خواهد شد و مدعیان امنیت آفرینی باید برای امنیت داخلی کشورهای خود برنامه ای جدی بیاندیشند.
وی در ادامه بیان داشت: امروز حزب‌الله از تجهیزات و امکاناتی برخوردار است که به راحتی می‌تواند بر قلب صهیونیسم فرود آید.
غلامی افزود: رژیم صهیونیستی بداند که حزب الله در حیفا و تل‌آویو حضور دارد و در کمتر از 23 سال آینده اثری از آنان باقی نخواهد ماند.

** میناب
امام جمعه شهرستان میناب در خطبه های این هفته مسایل و مشکلات این شهرستان را به صورت ویژه مطرح و خواهان رسیدگی سریع مسوولان به این مشکلات شد.
حجت الاسلام میرزاحسین معتمدی فر یکی از مهمترین مشکلات شهرستان میناب را نبود جاده های ایمن عنوان کرد و گفت: راه نقش بسیار مهمی در عمران و توسعه یک منطقه دارد و مردم این شهرستان از نبود جاده های ایمن و استاندارد در عذاب هستند.
وی بیان داشت: نا ایمن بودن جاده‌ها و محورهای مواصلاتی شهرستان میناب موجب افزایش آمار تصادفات در این شهرستان به تبع آن استان هرمزگان شده است.
وی یکی دیگر از مشکلات و کمبودهای این شهرستان را نبود فضایی مناسب برای تفریح و انجام فعالیت های فرهنگی و ورزشی برای بانوان عنوان کرد و افزود: در حال حاضر حراست از بوستان بانوان این شهرستان مناسب نبوده و باید هر چه سریعتر این مساله اصلاح شود.
امام جمعه میناب با تاکید بر توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی مناسب بانوان ، گفت: باید در ایجاد این فضا استانداردهای مختلف امنیتی، حراستی و محافظتی به صورت ویژه رعایت شود.

**پارسیان
امام جمعه شهرستان پارسیان در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به تلاش های ویژه استکبار جهانی به منظور ایجاد تفرقه در میان مردم، گفت: دشمن علاوه بر فشارهای اقتصادی، فشار روانی نیز بر مردم وارد می کند تا آنها از اهداف خود دست بردارند.
حجت الاسلام هادی میرزایی تصریح کرد: مردم و مسوولان باید در این شرایط بسیار هوشیار بوده و بیش از پیش وحدت میان اقشار مختلف جامعه تقویت شود.
وی با اشاره به کلام مقام معظم رهبری درخصوص ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب گفت: جوانان امروز با تکیه بر ایمان و ولایتمداری محض از رهبری و حضور در جبهه‌های مختلف علمی و دفاعی، رویش‌های جدید انقلاب هستند.
امام جمعه پارسیان در تحلیل حوادث فرانسه و اروپا افزود: شیفتگان غرب باید چشمان خود را به خوبی باز کنند و نتیجه این رویکرد را ببینند.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.