این یادواره به همت پایگاه مقاومت بسیج شهید موسوی قوچانی، هیات ابوالفضلی و جمعی دیگر از ادارات با حضور محمدباقر قالیباف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی، جانشین معاون عملیات ناجا، امام ‌جمعه قوچان، فرماندار، فرماندهان نظامی و انتظامی برپا شد.
شهید موسوی قوچان سال 1324 به دنیا آمد. وی که تحصیلکرده حوزه‌ های علمیه قوچان، مشهد و نجف بود با بهره گیری از هدایتهای مقام معظم رهبری، شهید هاشمی نژاد و شهید کامیاب در فعالیتهای مبارزاتی علیه رژیم طاغوت شرکت کرد. این روحانی مبارز پس از آغاز جنگ تحمیلی عازم میدان نبرد شد و در عملیات فتح المبین در منطقه رقابیه به شهادت رسید و در گلزار شهدای بهشت‌ زهرای تهران در کنار شهدای 72 تن به خاک سپرده شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این یادواره گفت: دفاع مقدس دفاع از کیان و هویت کشور بود دفاع از استقلال، آزادی و فرزندان این مملکت بود. اگر دورهم جمع می‌ شویم و از جنگ صحبت می ‌کنیم،می‌ خواهیم این مدنظر باشد که مسیر درست مسیر دفاع مقدس است.
محمدباقر قالیباف افزود: جنگ تمام‌ شده اما دفاع همچنان باقی است و جهاد و مجاهدت ادامه دارد. امروز باید با فقر با آسیبهای اجتماعی، مواد مخدر، طلاق و مشکلات خانمان‌ برانداز برای انسانیت مبارزه کرد. باید از حق مظلوم دفاع کنیم و یادمان نرود این انقلاب، انقلاب مستضعفان بود.
وی گفت: اگر شهدا امروز در میان ما بودند در این راه مجاهدت می‌ کردند و منتظر کسی نمی ‌ماندند مانند دفاع مقدس مظلومانه با هرچه داشتند پشت خاکریز مانده و دفاع می‌کردند. حداقل وظیفه ما در برابر شهدا این است که یاد آنها را پاس بداریم. همه باید در ادامه دادن راه شهدا همت کنیم زیرا بهترین شکر نعمت، ادامه مسیر شهدا است.
قالیباف به نقش روحانیت در دفاع مقدس اشاره و بیان کرد: اگر آمار دفاع مقدس را نگاه کنید اقشار مختلفی از جامعه جنگ را اداره کردند اما بیشترین حضور در میدان جنگ یعنی میدان خون و شهادت را روحانیت داشتند.
قوچان در فاصله 137 کیلومتری شما مشهد قرار دارد .
7501/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.