به گزارش ایرنا سردار قاسم رضایی روز یکشنبه در مراسم معرفی فرمانده مرزبانی هرمزگان افزود: متناسب با ماموریت ها و وظایف مرزبانی، باید امکانات و اختیارات مناسب برای این نیرو به وجود آید اما در سال های گذشته این اتفاق نیفتاده است و زیرساخت های کنونی، تناسبی با وضعیت مرزبانی ندارد.
وی ادامه داد: هیچ کشوری در جهان به اندازه ایران با تهدیدهای مرزی روبرو نیست و مرزبانی به عنوان یک نیروی دفاعی – نظامی در رده مقدم نیروهای مسلح است.
سردار رضایی اضافه کرد: بسیاری ازمسائل اقتصادی ازجمله نامتعادل بودن قیمت کالاها بر ماموریت های مرزبانی اثر مستقیم داشته و وظایف آن را مضاعف می کند.
به گفته این مقام ارشد انتظامی، وقتی قیمت کالا در دو طرف مرز تفاوت زیادی باهم داشته باشند، قاچاق هم شدت می گیرد و باید ساز و کارهایی برای ساماندهی نقل و انتقال منطقی این کالاها فراهم شود.
سردار رضایی اضافه کرد: به عنوان مثال وقتی خروج احشام ممنوع اعلام می شود، مرزبانی در زنجیره ای از مشکلات مانند توقیف، نگهداری و انتقال این احشام گرفتار می شود که مشابه این وضعیت برای سوخت نیز وجود دارد.
وی یاد آور شد: قاچاق و تردد غیرمجاز، مشکلات جدی در استان های مرزی ایجاد می کند و سایر دستگاه ها بدون آن که ساز و کارهای لازم را فراهم کنند، تنها نگاه مطالبه گرانه به مرزبانی دارند.
فرمانده مرزبانی با اشاره به فعالیت مرزبانان در سخت ترین شرایط اقلیمی و آب و هوای گرم یا سرد گفت: نمی توان در اتاق های با شرایط ایده آل نشست و برای این نیرو تصمیم گرفت.
سردار رضایی با انتقاد از مغفول ماندن شرایط کاری مرزبانان و نیازها و اولویت های اصلی مرزبانان، وضعیت آنان را شبیه بی عدالتی توصیف کرد و از مراجع قضایی خواست در رسیدگی به مشکلات و پرونده های احتمالی این بخش، علت ها را نیز در نظر بگیرند.
وی همچنین گفت: انتظار می رفت استاندار به عنوان رییس شورای تامین در آیین معارفه فرمانده مرزبانی استان شرکت کند تا بتواند دغدغه های این بخش را به معاون اول رییس جمهوری و رییس مجلس شورای اسلامی که در این هفته به هرمزگان سفر می کنند، منتقل کند.

*مرزبانی به حقوق شهروندی توجه کند
دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس نیز در این مراسم خواستار توجه جدی نیروهای مرزبانی به رعایت حقوق شهروندی شد وتاکید کرد: قرار نیست در برخورد با مجرمان مانند خودشان با آنها رفتار کنیم.
ابوالفتح ابوالهادی تاکید کرد: تصریح کرد: حقوق شهروندی باید برای همه چه متهم و چه محکوم باشند، رعایت شود.
وی متذکر شد: قوانین ناظر براین بخش از جمله قانون به کارگیری سلاح نیز دقت و هوشیاری بیشتری می طلبد.
در این مراسم سرهنگ حسین دَهَکی به عنوان فرمانده جدید مرزبانی هرمزگان معرفی شد.
2094 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.