در این نشریه به قلم علی زارعی آمده است: اواخر هفته گذشته تعدادی از کارگران تنظیف شهرداری مقابل فرمانداری بندرعباس تجمع اعتراضی داشتند.
این کارگران تنظیف که زیر مجموعه شهرداری می باشند در اعتراض به تاخیر در پرداخت حقوق و ناعادلانه خواندن حقوق شان در مقابل سختی شغل شان و ... گلایه مند بودند.
تعدادی از این کارگران هم به انعقاد قراردادهای یک ماهه، پرداخت نشدن حق بیمه شان به تامین اجتماعی به طور مرتب، ندادن لباس و کفش و دستکش، توجه نداشتن به سختی و زیان آور بودن شغل شان، ندادن فیش حقوقی و ... اعتراض داشتند و خواستار رسیدگی مسوولان به درخواست های شان شدند.
همچنین برخی از آنها عنوان می کردند که در گذشته نیز مقابل استانداری و فرمانداری تجمع کرده اند و مسوولان وعده رفع مشکلات شان را داده اند، اما این مشکلات همچنان پابرجاست.
یکی از کارگران هم گفت: انتظار داریم که شرکت پیمانکاری حتی اگر مطالبات خود را با تاخیر از شهرداری دریافت می کند، اما براساس قرارداد بایستی این توانایی مالی را داشته باشد که حقوق کارگران را بدون تاخیر پرداخت نماید و از آن طرف حقوق واقعی و متناسب با سختی کار به کارگران پرداخت شود.
کارگرانی هم عنوان می کردند که برخی با مدارک تحصیلی فوق دیپلم و لیسانس در این بخش اشتغال دارند و برخی هم زن و چند فرزند دارند که تاخیر در پرداخت این حقوق اندک هم آنها را با مشکلات اقتصادی و ... مواجه کرده است.
این کارگران هنگامی که به آنها اعلام شد که تعدادی از نمایندگان شان برای تشکیل جلسه در فرمانداری را انتخاب کنند تا با مسوولان شرکت، اداره کار، شهرداری و ... جلسه مشترک داشته باشند ، عنوان می کردند که انتظار دارند نمایندگان شان پس از جلسه مانند دفعه قبل اخراج نشوند که از فرمانداری به آنها اطمینان دادند که چنین اتفاقی نخواهد افتاد و از حقوق شان در تمامی مراحل دفاع می شود.
گفتنی است از کارگران خواسته شد از جلوی فرمانداری متفرق شوند تا جلسه ای برای پیگیری این موضوع تشکیل و نتیجه به آنها اعلام شود در حالی که کارگران از قشر پرتلاش جامعه هستند که حقوق شان هیچ گونه تناسبی با سختی کارشان ندارد، اما این که همان حقوق هم با تاخیر پرداخت شود و یا در زمینه پرداخت حق بیمه، لباس و ... در حق شان اجحاف شود ، بایستی مدنظر مسوولان و دستگاه های نظارتی قرار گیرد و از حق آنها دفاع شود.
یکی از معاونان شهرداری و فرمانداری که بازنشسته می باشد و در همین شرکت که کارگرانش تجمع کرده بودند هم مسوولیتی دارد که انتظار می رود با اشرافی که وی نسبت به موضوعات مختلف دارد، تلاش نماید حقی از دو طرف ضایع نشود تا فشارهای اقتصادی و ... منجر به نارضایتی کارگران نشود و آنها هم به حق و حقوق شان برسند.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.