علی جهانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مطالبات معوق این کارگاه ها در مقایسه با سال 90 که 400 میلیارد ریال بوده، امسال به هشت هزار میلیارد ریال رسیده است.
وی افزود: 30 کارگاه در این استان اکنون بیش از 70 درصد مطالبات تامین اجتماعی را تشکیل داده اند و در حوزه های غیر دولتی،شبه دولتی و شهرداری ها بیشترین بدهی را با بیش از 2500 میلیارد ریال دارند.
جهانی گفت: در حوزه صنعتی بیش از 400 میلیارد ریال تامین اجتماعی استان طلبکار است.
وی افزود:بیشترین بدهی نیز مربوط به شرکت پارسیلون با بیش از 400 میلیارد ریال است درحالی که ماهیانه 30 میلیارد ریال حقوق مستمری به بازنشستگان این شرکت پرداخت می شود.
مدیرکل تامین اجتماعی لرستان گفت: تسهیلات و اعتبارات باید به سمت کارگاه هایی برای ارتقا بیمه شدگان هدایت و شغل پایدار ایجاد شود.
وی افزود: هر بیمه شده دارای 2 پرونده اسنادی و سیستمی است و ماهیت کار این افراد بررسی می شود و تامین اجتماعی منبع خوبی برای اعتبار و صحت اشتغال است.
جهانی گفت: در حوزه مشاغل سخت و زیان آور حدود 400 میلیارد ریال مطالبات تامین اجتماعی استان است در حالی که تامین اجتماعی سیستمی درآمد هزینه ای است.
وی افزود: در صورت استانی شدن اعتبار تامین اجتماعی 40 درصد منابع کاهش می یابد و تامین اجتماعی باید با مشارکت عمومی و توسعه به سمت تقویت حرکت کند در غیر اینصورت بحران عمیقی در تامین اجتماعی ایجاد شود.
وی تاکید کرد: یک سوم جمعیت لرستان به طور مستقیم درگیر تامین اجتماعی هستند.
7274/6060
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.