لطیف حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عواید مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری ها جهت عمران و آبادانی شهرستان واریز می شود که این رقم در مدت مشابه سال گذشته حدود 42 میلیارد و 863 میلیون ریال بود.
وی با اشاره به اینکه از اوایل اجرای مالیات برارزش افزوده بیش از 198 میلیارد ریال به دهیاری ها و شهرداری های سردشت پرداخت شده است، گفت: از سال 1387 تاکنون 104 میلیارد و 350 میلیون ریال به شهرداری های سردشت، ربط و میرآباد و همچنین 93 میلیارد و 927 میلیون ریال به دهیاری های این شهرستان پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه منابع مالیاتی در صورت برنامه ریزی و هدایت به سوی طرح های توسعه ای می تواند اثرات خوبی بر عمران و آبادانی شهرستان داشته باشد، گفت: سه درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها دهیاری ها و بهداشت و درمان پرداخت می شود.
حسینی همچنین در رابطه با کشف منابع جدید برای جلوگیری از فرار مالیاتی افزود: امسال این اداره به شناسایی صنوفی پرداخت که به رغم درآمد بالا، بدون پروانه کسب بودند و در این خصوص حدود 419 پرونده برای آنها تشکیل شد.
وی اضافه کرد: یکی از برنامه های این سازمان در جهت جلوگیری از فرار مالیاتی، پولشویی و اقتصاد زیرزمینی نصب صندوق فروش و اجرای طرح جامع مالیاتی در سال جاری بوده است.
وی همچنین از ارتقای رتبه اداره امور مالیاتی شهرستان خبر داد و گفت: اداره امور مالیاتی سردشت به لحاظ عملکرد خوب و تکریم ارباب رجوع مورد تشویق و تقدیر قرار گرفته و امسال این اداره از سطح رئیس گروهی به رئیس اموری ارتقا پیدا کرده است.
وی اظهار کرد: بخشی از خدمات مودیان کە بە وسیلە رئیس امور در شهرهای همجوار صورت می گرفت از این پس بە وسیلە این سازمان در سردشت انجام می شود.
رییس اداره امور مالیاتی سردشت بیان کرد: مالیات ها جدای از نقش اصلی خود یعنی تامین اعتبار مالی، نقش های کلیدی نظیر تثبیت، کاهش نوسان ها و هدایت فعالیت های اقتصادی، توزیع مجدد درآمد، مهار تورم، تسریع در رشد اقتصادی و توسعه را بر عهده دارد.
حسینی گفت: اداره امور مالیاتی گام های موثری را در جهت اجرای عدالت مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی و حمایت از اشتغال و تولید در راستای اقتصاد مقاومتی و قشر آسیب پذیر و همچنین تکریم ارباب رجوع، رعایت حقوق شهروندی و اطلاع رسانی و ارتقای فرهنگ مالیاتی برداشته است.
سردشت با 120 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و در امتداد مرزهای ایران با شمال عراق قرار گرفته است.
7562/3093/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.