به گزارش ایرنا، این پاکبانان که در یک شرکت پیمانکار شهرداری مشغول به کار بوده و نظافت خیابان ها و معابر را بر عهده دارند، روز پنجشنبه در گفت و گو با مسوولان فرمانداری و خبرنگاران، پرداخت حقوق عقب افتاده و پرداخت منظم حق بیمه خود را خواستار شدند.
این پاکبانان اظهار داشتند: از مهرماه تاکنون حقوق دریافت نکرده اند و به دلیل بی نظمی در پرداخت حق بیمه توسط پیمانکار شهرداری، برای استفاده از خدمات بهداشتی و درمانی با دشواری هایی روبرو هستند.
ماهیت و شکل قراردادهای پیمانکار با کارگران نیز یکی دیگر از موضوع های مورد اعتراض بود که در این باره اظهار داشتند: پیمانکار قراردادهای آنان را به صورت یک ماهه تمدید می کند و چند سال است با همین وضعیت فعالیت می کنند.
این پاکبانان همچنین یاد آور شدند: شرکت از دادن فیش حقوقی خودداری کرده و در برخی موارد مرخصی های موافقت شده را به عنوان غیبت محسوب می کند.
گرفتن برگه های مرخصی سفید امضا یکی دیگر ادعاهای این کارگران بود و در این باره توضیح دادند: استفاده از مرخصی های قانونی، حق کارگران است و در صورت استفاده نکردن از مرخصی، باید وجه قانونی تعیین شده به کارگران پرداخت شود اما در مواردی، از کارگران پیشاپیش برگه های مرخصی سفید امضا گرفته شده و در صورت مطالبه وجه روزهای مرخصی، شرکت از این برگه ها استفاده کرده و مدعی استفاده کارگران از مرخصی می شود.
روز سه شنبه هفته جاری نیز تعدادی از کارگران بخش نگهداری فضای سبز همین شرکت، به دلایل مشابه به فرمانداری بندرعباس مراجعه کردند.
به دنبال مراجعه روز پنجشنبه پاکبانان به فرمانداری بندرعباس، با تدبیر فرماندار بندرعباس نشستی فوری با حضور فرماندار، مدیران شرکت، نماینده کارگران و مدیران اداره کل کار، رفاه و تامین اجتماعی برای بررسی مشکلات برگزار شد.
مدیر داخلی این شرکت در گفت و گو با ایرنا اظهار امیدواری کرد: در پایان این نشست راهکار مناسبی برای رسیدگی به مشکلات پاکبانان اتخاذ شود.
حسین رنجبر که معاون سابق خدمات شهری شهرداری مرکزی بندرعباس بوده (92 تا 95) و اِشراف و شناخت مناسبی نسبت به مسائل این حوزه دارد در پاسخ به سئوال ایرنا پیرامون ادعای کارگران مبنی بر گرفتن برگ مرخصی های سفید امضا و یا گرفتن تعهد برای اعتراض نکردن به دریافت نکردن حقوق اظهار داشت: شرکت مدیریت ها و بخش های مختلفی دارد که هر یک وظیفه جداگانه ای دارند و وی از گرفتن این تعهدها و برگه های سفید امضا اطلاعی ندارد.
وی تاکید کرد: فرمانداری، مدیرعامل شرکت و دیگر بخش ها مصمم هستند مشکلات یاد شده به بهترین شیوه حل و فصل شود.
پاکبانان ناحیه یک شهرداری بندرعباس پس از حضور نمایندگانی از فرمانداری در بین آنان و قول رسیدگی به مشکلات آنان، پس از حدود دو ساعت در آرامش و بدون هیچگونه تنشی محل را ترک کردند.
2094 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.