به گزارش ایرنا، موسی دادی زاده سرخایی روز شنبه در آیین آغاز به کار این طرح های آموزشی افزود: این طرح ها شامل سه مدرسه 6 کلاسه با زیربنای هر واحد 385 مترمربع و یک واحد آموزشی سه کلاسه با زیربنای 145 متر مربع است.
وی ادامه داد: این طرح ها به صورت مشارکتی در مدت زمان یکسال با مشارکت خیران و به همت اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان احداث می شود.
وی بیان داشت: با ساخت این فضاهای آموزشی، 400 دانش آموز در مقطع ابتدایی و متوسطه اول در روستاهای بمانی، کوهستک، شم جو و دیودان شهرستان سیریک از آن بهره مند می شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اظهار داشت: با آغازعملیات اجرایی این واحدهای آموزشی در سیریک، برنامه اجرایی این نهاد در توسعه زیرساخت های استاندارد و ایمن آموزشی بویژه در شرق استان شتاب بیشتری می گیرد.
دادی زاده سرخایی یاد آورشد: یکی از مطالبات به حق مردم و دغدغه جدی آموزش و پرورش، بحث مدارس تخریبی و سامان بخشی به زیرساخت های آموزشی است که با بهره گیری از همه ی ظرفیت ها در دستور کار قرار دارد.
این مسوول ابرازداشت: با اجرای برنامه های هدف گذاری شده در سالجاری تحصیلی، شاهد تحول چشمگیری در توسعه زیرساخت ها و اجرای مطلوب برنامه‌های سند تحول بنیادین باشیم.
استان هرمزگان 340 هزار دانش آموز و 15 هزار و 500 کلاس درس دارد که 100 هزار دانش آموز در 4 هزار و 25 کلاس درس تخریبی و ناامن تحصیل می کنند که کوچک ترین حادثه از جمله زلزله و بارندگی امکان ریزش و آوار این مدرسه بر سر دانش آموزان را دارد.
با توجه به اینکه هرمزگان به عنوان یکی از مناطقی که دارای بیشترین مدرسه های فرسوده و تخریبی در کشور است، انتظار می رود در اولویت برنامه های دولت و مجلس و خیران قرار گیرد.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.