مهدی برامکی روز چهارشنبه در بیستمین مانور سراسری ایمنی زلزله در مدارس، در کاشمر علت‌ اصلی مصدومیتها را هنگام وقوع زلزله نحوه غلط پناهگیری و استرس ذکر و بیان کرد: به همین دلیل باید به تمرین و آموزش نحوه اسکان اضطراری و پناهگیری در جریان رخداد زلزله توجه ویژه شود.
وی افزود: برخی مدارس از نظر سازه ایمن هستند لذا باید به آموزش صحیح و موثر نحوه پناهگیری دانش آموزان توجه بیشتری شود تا آنان با فراگیری آموزشهای لازم در زمان حوادث کمتر مصدوم شوند.
او گفت: مانور سراسری ایمنی زلزله مدارس همه ساله در چارچوب برنامه آموزش اسکان و پناهگیری دانش آموزان برگزار می ‌شود اما امسال صرفا بر روی اسکان اضطراری و نحوه پناهگیری تاکید شد
مدیر آموزش و پرورش کاشمر نیز گفت: این شهر در فاصله پنج کیلومتری دومین گسل بزرگ کشور به نام 'گسل درونه' با 700 کیلومتر طول قرار دارد و حتی برخی ساختمانها بر روی همین گسل ساخته شده اند.
علی طاهریان افزود: گسل فرعی تکنار ریوش و گسل درونه که به صورت شرقی و غربی یکدیگر را قطع می‌ کنند موجب شده نقاطی که در کنار این دو گسل قرار دارند شرایطی ویژه و بسیار حساس داشته باشند.
وی آمادگی در برابر زلزله و فراگیری آموزشهای لازم برای پناه گرفتن و ایمنی محل سکونت و مدارس را ضروری توصیف و بیان کرد: بر این اساس می طلبد علاوه بر مقاومسازی ساختمانهای مدارس، دانش آموزان نیز نقاط ایمن را به خوبی بشناسند.
بیستمین مانور زلزله در 180 مدرسه کاشمر برگزار شد. در این چارچوب 30 هزار دانش‌ آموز نحوه صحیح و موثر پناهگیری در نقاط مناسب و خروج آرام از پناهگاه را تمرین کرده و فرا گرفتند.
کاشمر در فاصله 228 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
7497/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.