مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در حاشیه برگزاری مانور زلزله به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مانور یاد شده با هدف ارتقای آمادگی دانش آموزان برای مقابله با خطرات زلزله هر ساله برگزار می شود.
محسن نجات اظهار داشت: در این مانور، دانش آموزان نحوه پناه گیری، تخلیه اضطراری در زلزله، یافتن مکان مناسب برای پناه گیری، نحوه یاری رساندن به هم کلاسی های آسیب دیده و حمل مصدوم در حادثه های احتمالی را فرا گرفتند.
وی گفت: امسال برای ارتقای میزان آشنایی مربیان و معلمان در زمینه مدیریت بحران در مدارس، دوره های آموزشی برای آنها برگزار شده است.
وی افزود: در این دوره های آموزشی تمام مربیان و معاونان مدارس استان آموزش های لازم را فرا گرفته اند تا علاوه بر کمک به مدیریت حوادث در مدارس، انتقال دهنده آموزش های مزبور به معلمان و دانش آموزان باشند.
نجات با اشاره به حضور 165 هزار دانش آموز و 15 هزار فرهنگی در بیش از 2 هزار باب آموزشگاه استان گفت: جامعه آموزش و پرورش از اهمیت فراوانی در زمینه مدیریت بحران و لزوم فراگرفتن مهارت های آمادگی در برابر مخاطرات دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: ارتقای مهارت های فردی و جمعی دانش‌آموزان، آشنایی با زلزله و خطرات آن، کاهش خسارات و افزایش فرهنگ خودامدادی از جمله اهداف این مانور است.
بر اساس اعلام اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان شمالی، بنای 2 هزار و 173 کلاس درس در 560 مدرسه استان استانداردهای لازم را دارد و در برابر زلزله مقاوم است.
اکنون 902 کلاس درس در 176 مدرسه استان معادل 13 درصد این بناهای آموزشی، تخریبی است و سه هزار و 801 کلاس درس در 713 مدرسه استان هم نیاز به مقاوم سازی دارد که این رقم معادل 55 درصد از مدارس استان است.
در استان 863 هزار نفری خراسان شمالی 165 هزار دانش آموز در بیش از 2 هزار باب مدرسه تحصیل می کنند.
7185/ 6042
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.