به گزارش ایرنا، نازنین شیبانی دوشنبه شب در نشست با نماینده شرکت فروشگاه آنلاین کشور در هرمزگان اظهار داشت: هدف از راه اندازی این فروشگاه ایجاد فرصت برای همه زنان روستایی با توجه به کم هزینه بودن و درآمدزایی سریع کسب و کارهای الکترونیکی است.
وی ادامه داد: با توجه به ساختار بیشتر روستاها و تک محصول بودن آنها زنان خانواده می توانند تولیدات خانگی و صنایع دستی خود را به صورت الکترونیک و در بازار مجازی به فروش و از طریق پست به سراسر کشور عرضه کنند.
وی تصریح کرد: درابتدا مشخصات افراد در سامانه ثبت و سپس معرفی آثار و محصولات زنان در حوزه صنایع دستی ، صنایع غذایی، صنایع تبدیلی و صنایع دریایی انجام می شود.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت: به منظور فرهنگ سازی و استفاده بهینه زنان روستایی از بستر فناوری اطلاعات و کسب و کار فضای مجازی با هدف ایجاد اشتغال هدفمند در همه مناطق استان، آموزش به زنان روستایی با همکاری زنان دهیار در گام نخست انجام می شود.
یکی از مهم ترین فعالیت های زنان به ویژه زنان روستایی در هرمزگان اشتغال در زمینه صنایع دستی است و این صنایع اهمیت بالایی در خوداشتغالی این قشر دارد و هم اکنون بیش از 50 نفر از زنان در روستاهای این استان در حوزه صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند.
خود اشتغالی زنان روستایی هرمزگان از طریق گسترش و توسعه صنایع دستی و دیگر صنایع کاربردی در روستاها می تواند تا حد زیادی نقش زنان را ارتقا داده و شرایط مناسب تری را از لحاظ اجتماعی برای آنان فراهم کنند.
افزایش بهره وری در تولیدات بخش کشاورزی و کاهش ضایعات، ارتقاء کیفیت تولیدات صنایع دستی در مناطق روستایی، انتقال ارزش افزوده بیشتر به مناطق روستایی و افزایش درآمد روستاییان، اشتغال بخش عمده ای از نیروهای فعال جامعه روستایی و اشاعه فرهنگ فنی و مهیا کردن زمینه لازم جهت دیگر برنامه های توسعه روستایی از مهم ترین تاثیر اشتغال زنان روستایی در زمینه صنایع دستی است.
7198/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.