به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، کلثوم غفاری در حاشیه بازدید از کارگاه فرش دستبافت طباطبایی روستای امیرآباد گرگان اظهار کرد: توجه به قابلیت ها و توانمندی های بالای روستاها در حوزه تولید و بهره مندی از آن، یکی راه حل های مورد توجه دولت برای بهبود وضع زندگی اهالی و کاهش بیکاری است.
وی بیان کرد: از میان بردن موانع راه اندازی کارگاه های خانگی، استفاده از علم و فن آوری های نوین، بازاریابی الکترونیکی و تولید محصولات با حفظ اصالت و توجه به سلیقه روز بازار از راهکارهای رونق بخشیدن بیشتر به این گونه مشاغل است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گلستان بیان کرد: نتیجه حمایت مداوم و مستمر از کارآفرینان روستایی، فراهم شدن زمینه برای ایجاد شغل های جدید و اشتغال مولد و پایدار است.
غفاری بیان کرد: تکیه بر بنگاه های کوچک اقتصادی و انگیزه های اجتماعی برای ایجاد شغل و مشارکت همه جانبه در تمامی عرصه های اقتصاد، مورد توجه و تاکید دولت تدبیر و امید است که نتیجه آن بهبود وضعیت معیشت خانوارها خواهد بود.
مدیرکل بانوان استانداری گلستان افزود: دولت با بهبود فضای کسب و کار و تسهیل شرایط کارآفرینی در بخش های قانونی، مالی و مشاوره ای کارآفرینان را حمایت کرده و سیاست های اقتصادی را در مسیر مردمی سازی و تسهیل زمینه های آن برنامه ریزی می کند.
وی تاکید کرد: یکی از راهکارهای توانمند شدن زنان و فراهم شدن زمینه فعالیت هر چه بیشتر آنها در استان حمایت از کارآفرینی به عنوان یکی از پیش شرط های رسیدن به توسعه پایدار است.
در کارگاه قالیبافی طباطبایی روستای امیرآباد شهرستان گرگان تعداد 16 خانم قالیباف مشغول فعالیت هستند.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.