محمود واعظی روز پنجشنبه بدو ورود به کرمان با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال افزود: طرح تکاپو از یک سال گذشته به صورت مشترک با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در راستای منویات مقام معظم رهبری در تولید و اشتغال آغاز شده که در سال 95 این طرح در سه استان به صورت پایلوت اجرا شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان، وی بیان کرد: این طرح هم اکنون نیز با کمک استانداری ها و بخش خصوصی در حوزه ICT طی تفاهم نامه های جداگانه در حال اجراست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طرح تکاپو می تواند در تولید و اشتغال دانش بنیان تحول ایجاد نماید.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز که به کرمان سفر کرده است گفت: رییس جمهور محترم برنامه هایی برای سال 96 برای دستیابی به حداقل کسر هشت درصد نرخ بیکاری دارد و دولت عزم جدی برای کاهش نرخ بیکاری در کشور خواهد داشت.
علی ربیعی افزود: پیش بینی ما برای ورود به بازار کار در کشور یک میلیون و 200 هزار نفر است و در استان کرمان با ظرفیت ها و قابیلت ها در حال حاضر سرمایه گذاری های متعدد در حوزه معدن، فولاد، پتروشیمی در دست اجراست.
وی با اشاره به تصویب و ابلاغ سند اشتغال استان کرمان طی دو ماه نخست سال جاری بیان کرد: 50 هزار شغل در رسته های مختلف در این استان شکل خواهد گرفت.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ظرفیت استان کرمان در حوزه گردشگری گفت: بیش از 10 هزار شغل در این حوزه سهم استان کرمان می باشد.
وی به ظرفیت های گلخانه ای مدرن در استان اشاره کرد و افزود: در این حوزه می توان بخش عظیمی را در کنار بهره وری بالا و صرفه جویی آب مشغول به کار کرد.
ربیعی یکی دیگر از ظرفیت ها را گیاهان دارویی و آرایشی عنوان و تصریح کرد: این امر در اولویت و دستور کار قرار دارد که می تواند 3500 شغل از این ناحیه ایجاد نماید.
وی گفت: برای تولید و فراوری پسته و خرما در استان کرمان باید صنایع جانبی پیش بینی و در این خصوص برنامه ریزی شود.
وی میزان سرمایه گذاری در حال اجرای استان کرمان را 25 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: طی یک سال گذشته 35 هزار شغل در استان کرمان ایجاد شده و سال های 96،97 و 98 سال های شکوفایی و جهش استان کرمان خواهد بود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با تدبیر استاندار کرمان که در سطح ملی پیشرو است و اقداماتی که در چند سال گذشته انجام گرفته، به زودی جشن حذف بیکاری را برگزار خواهیم کرد.
وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (پنجشنبه) به منظور افتتاح چندین طرح در قالب طرح تکاپو وارد استان کرمان شدند و بدو ورود به استان در فرودگاه بین المللی کرمان مورد استقبال استاندار و جمعی از مسئولان قرار گرفتند.
خبرنگار: داود رجبی بهجت ** انتشار: رسول محمدحسنی
7437/3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.