دانشجویان درجریان این حادثه با پدیده ای مواجه شده بودند که بعدها بیش از 70کتاب درآمد و مشخص شد این عده در سفارت آمریکا نه به عنوان کارمند سفارت بلکه به عنوان جاسوس و طراح توطئه ها در گذشته مثل کودتای 28 مرداد، درحال که انقلاب شده بود و بعد از آن مثل رسوایی طبس بودند.
امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی در همان زمان که داشت انقلاب شکل می گیرد و کم کم عوامل رژیم پاک سازی می شدند، کشف لانه جاسوسی به عنوان انقلاب دوم نام گذاشت که الحق اگر این اتفاق نمی افتاد، انقلاب اول شکست می خورد.
444 روز نگهداشت جاسوسان در ایران پس از دستگیری، زبونی برای کشوری که ادعای ابرقدرتی در آن زمان داشت در پی داشت و دراین مدت بارها توطئه کرد ولی ناکام ماند و برای دنیا هم مشخص شد که قدر پوشالی آمریکا چگونه تحقیر شد.
رهبر معظم انقلاب که روز 12 آبان امسال در جمع دانش آموزان ودانجشویان درباره قدرت رو به زوال آمریکا فرمودند واقعا همینطور است ازاین کشور تنها ادعا باقی مانده ولی هنوز بسیاری از کشورهای جهان از جمله منطقه به این واقعیت نرسیده و دوست دارند کسی به عنوان حامی و به عبارت دیگر سلطه برشان باشد تا چند صباحی در قدرت باقی بمانند ولی بهتراست از شاه ایران عبرت بگیرند.

*ملت ایران هرگز آمریکا را در سیاست های ظالمانه اش همراهی نخواهند کرد
ملت ایران همواره در طول 40 سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی با تاسی از تعالیم دینی و روحیه استکبار ستیزی در دفاع از آرمان های این نظام حضوری گسترده داشته اند و این همبستگی آن ها با انقلاب و ولایت فقیه سدی محکم در برابر توطئه های دشمنان بوده است و هرگز آمریکا را در اجرای سیاست های خصمانه و ظالمانه اش علیه مسلمانان جهان، همراهی نخواهند کرد.
در سالجاری نیز شاهد زیاده خواهی دنیای استکباری بوده ایم به طوری که از همه ظرفیت ها و توان خود علیه این نظام استفاده کرده است و آمریکا روز 13 آبان نیز به عنوان دور جدید تحریم ها علیه ایران انتخاب کرده است اما ملت ایران همواره در طول عمر انقلاب در برابر زیاده خواهی استکبار ایستادگی کرده اند و در این روز تاریخی ز با حضور پرشور و گسترده ی خود پاسخی دندان شکن به زیاده گویی های آمریکا و ترامپ دادند.
پیام 13 آبان به ترامپ رییس جمهوری فعلی آمریکا این است که ملت مقتدر ایران همچون 40 سال گذشته مقاوم و استوار در برابر زیاده خواهی های استکبار ایستاده اند و این راهپیمایی، مقدمه ای برای راهپیمایی باشکوه 22 بهمن خواهد بود.
مدیران و مسوولان هرمزگان نیز 13 آبان را که از آن به عنوان «انقلاب دوم» یاد می شود، روزی حساس و تاثیرگذار در تاریخ نظام اسلامی می دانند و بر این عقیده هستند که این روز نماد مقاومت ملی ایرانیان در برابر مستکبران و زورگویان زمان و در راس آن آمریکای جنایتکار است.
این عده روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با قدردانی از حضور گسترده ملت ایران بویژه مردم هرمزگان در راهپیمایی روز 13 آبان افزوند: مبارزه با آمریکا و استکبار که ریشه در فرهنگ دینی و الهی دارد، محدود به یک مقطع زمانی خاص نیست و طبق سخنان رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره)؛ استکبار همواره طی سالیان سال خواستار آن بوده که بر دیگر کشورهای جهان سوم و مسلمانان از جمله کشور ایران تسلط یافته و با زیر سلطه قرار دادن آنها تمام اموال، منابع و ذخایر ملت را به غارت ببرد.
این عده می گویند: چون حکومت اسلامی ایران عزم خود را جزم کرده تا از زیر سلطه و ستم استکبار به درآید و در مقابل اهداف شوم دشمنان به مبارزه برخیزد لذا دشمن به فکر توطئه افتاده تا از هر طریق ممکنی مردم انقلابی ما را سرکوب کند و بر آنها تسلط یابد اما مردم همواره در برابر استکبار در هر حالتی ایستاده و با خون خود از آن پاسداری می کنند.

* با هوشیاری مردم بار دیگر بر تحریم ها پیروز می شویم
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی 13 آبان گفت: با هوشیاری مردم بار دیگر بر تحریم‌ها پیروز می ‌شویم و آمریکا سیلی می‌خورد.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی ضمن محکومیت تحریم‌های ظالمانه امریکا تاکید کرد: آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر بار در منطقه پا گذاشته، شکست خورده است.

*ملت ایران فریاد مرگ بر آمریکا را به گوش ساکنان کاخ سفید می رسانند
استاندار هرمزگان گفت: ملت ایران با حضوری گسترده در راهپیمایی 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، یکصدا فریاد «مرگ بر آمریکا» را به گوش ساکنان کاخ سفید می رسانند و بر ایستادگی در راه دفاع از آرمان های انقلاب و مبارزه با استکبار، تاکیدی دوباره داشتند.
فریدون همتی در گفت و گو با ایرنا افزود: ملت ایران همچنین با حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی سیزدهم آبان امسال، پاسخی محکم به یاوه گویی های رییس جمهوری آمریکا و دیگر سران استکبار خواهند داد و پایبندی خود به انقلاب اسلامی را بار دیگر ثابت خواهند نمود.
وی بیان داشت: رییس جمهوری فعلی آمریکا به تحریم هایی که از روز 13 آبان اعمال می کند، دل بسته است، غافل از اینکه ملت ایران همواره مقاطع حساس تاریخی را با سربلندی پشت سر گذاشته و این بار نیز اجازه نخواهند داد، آمریکا راه به جایی ببرد.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: تحریم ملت ایران حربه ای بوده که آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی برای تحت فشار قرار دادن مردم به کار برده است اما همواره با مقاومت و ایستادگی جانانه ایرانیان در برابر تحریم ها مواجه شده است.
همتی ادامه داد: در طول 40 سال گذشته، آمریکا به عنوان سردمدار استکبار جهانی، هرنوع توطئه ای را برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ملت ما به کار برده است، اما مردم همیشه در صحنه ایران با قدرت و صلابت همواره آمریکا را در رسیدن به اهداف شوم خود، ناکام گذاشته اند.
وی ادامه داد: مردم ایران در این سال ها، تهدید تحریم را به فرصتی برای رشد و پیشرفت و اتکا به ظرفیت ها و توانمندی های داخلی تبدیل نموده اند و به دشمنان نشان داده اند که ذره ای از آرمان ها و ارزش های خود، کوتاه نخواهند آمد.
استاندار هرمزگان یادآورشد: سیزدهم آبان از روزهای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی ایران محسوب می شود که رویدادهای بسیار مهمی از جمله تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال 1358، تبعید امام خمینی(ره) در سال 1343 به ترکیه و بزرگداشت شهادت دانش‌آموزان معترض در سال 1357 با این روز مصادف شده است.

*زیاده خواهی های ابرقدرت ها راه به جایی نخواهد برد
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز گفت: 13 آبان امسال با حضور میلیونی مردم در راهپیمایی برای همیشه تاریخ ثابت خواهد کرد که زیاده خواهی های ابرقدرتها و در راس آن آمریکای جنایتکار راه به جایی نخواهد برد.
حجت الاسلام میثم پورجمالی در گفت و گو با ایرنا افزود: در این برهه حساس که دشمنان چشم دوخته اند تا امید به آینده را از ملت بزرگ ایران بگیرند و ملت را ناامید کنند، حضور حداکثری مردم در راهپیمایی 13 آبان و تداوم روحیه استکبار ستیزی می تواند همه هجمه های دشمن را خنثی کند.
وی بیان داشت: ایران که پرچمدار کشورهای مسلمان در دنیا است، در این روز تاریخی (13 آبان) طومار استکبار را بار دیگر درهم خواهد پیچید و دشمن بداند نهضت خمینی کبیر تا ظهور منجی عالم بشریت ادامه خواهد داشت.
معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان اظهارداشت: تاریخ نشان داده است آمریکا دشمن درجه یک ایران بوده و هیچگاه دست از شیطنت های های خود علیه نابودی این کشور برنداشته است که تاکنون با تدابیر ارزنده رهبر معظم انقلاب و حمایت های ملت همه هجمه های دشمنان شکست خورده است.
پورجمالی ادامه داد: ملت فهیم و نجیب ایران اسلامی در دوران پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی همواره ثابت کردند که هیچگاه از نظام و انقلابی که خودشان آن را بوجود آوردند، جدا نخواهند شد و زیر بار ظلم و جنایت استبداد و کشورهای ظالم و ستمگر نخواهند رفت.
وی بیان داشت: امروز ایران اسلامی بعد از 40سال از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و هجمه های زیاد غرب علیه نظام، با صلابت تر از گذشته و با وحدتی همه جانبه در عرصه جهانی به‌عنوان الگوی تمام عیار ملتهای مسلمان می درخشد.

* 13آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است
فرماندار بندرعباس گفت: 13آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی است چرا که این روز تاریخی، روز میعاد دانش آموزان ایران اسلامی با شهیدان دانش آموز از آغاز نهضت امام خمینی(ه) تا شهیدان دفاع مقدس و نیز همه دانش آموزانی که در سراسر جهان در راه مبارزه برای آرمانخواهی جان در راه عدالت نثار می کنند تا ریشه ظلم بر چیده شود.
احمد پویافر در گفت وگوبا ایرنا افزود: 13 آبان در واقع میعادی که بند بند آن جهد و جهاد و اجتهاد در عرصه های عزت و آزادگی است.
وی ادامه داد: در 13 آبان 58 دانشجویان انقلابی در حمایت از دانش آموزان شهید خود انقلابی بزرگ را با تسخیرلانه جاسوسی رقم زدند و ما امروز در روز مبارزه با استکبار جهانی، برای رسوا کردن آمریکا و هم پیمانانش بار دیگر با فریاد ایمان با آرمان های شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس و امام شهدا تجدید میثاق خواهیم داشت.
پویافر یاد آور شد: مردم هرمزگان با حضور گسترده خود در راهپیمایی 13 آبان، حماسه ای آگاهانه را به نمایش گذاشتند.

* سالروز 13 آبان تداعی آرمان آزادی و استقلال در انقلاب اسلامی است
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان نیز گفت: سالروز 13آبان در برگ برگ تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی ایران همواره حامل این باور ارزشمند است که آزادی و استقلال دو آرمان بنیادین انقلاب اسلامی است که تحقق یکی جز در پرتو دیگری امکان پذیر نیست.
موسی جاودان نیز در گفت و گو با ایرنا افزود: به گفته رهبر انقلاب اسلامی «13 آبان روز بسیار مهمی است، به یک معنا روز دانش‏ آموز است، به یک معنا روز دانشجوست، به یک معنا روز استواری ملت ایران در مقابل ترفند استکبار استـ».
وی بیان داشت: امروز به برکت انقلاب اسلامی و امام راحل (ره) و رهبری مقتدرانه امام خامنه ای، روحیه استقلال طلبی و خود باوری از مرزهای ایران اسلامی فراتر رفته و همه ملت‌های عدالت‌ خواه با تاسی از شعارهای جمهوری اسلامی ایران، خواستار نفی نظام سلطه جهانی و دگرگونی عمیق در ساختار قدرت و برقراری نظام نوین بر مبنای عدالت و معنویت هستند.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان اظهار داشت: نسل جوان و برومند امروز کشورمان ایران با الهام گیری از روح فتوت و مردانگی شهیدان به ویژه شهدای 13 آبان، در تمامی زمینه‌های علمی با تلاش و انرژی روزافزون مشغول فعالیت هستند و امید است در آینده ای نه چندان دور شاهد به ثمر نشستن دستاوردهای علمی این عزیزان باشیم.
جاودان ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی، با گرامیداشت یاد همه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، همگام با قشرهای مختلف مردم ایران، در مراسم راهپیمایی روز ملی مبارزه با استکبار، حضوری فراگیر و گسترده خواهند داشت و ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های والای انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی ابراز می‌نمایند.

*هویت اتفاقات 13 آبان مبارزه با استکبار است
شهردار بندرعباس نیز با بیان این که هویت اتفاقات 13 آبان، مبارزه با استکبار است، گفت: یوم اللّه 13 آبان، یادآور حماسه ها، ایثارها و فداکاری های دانش آموزان عزیزمان است.
عباس امینی ‌زاده در گفت و گو با ایرنا افزود: 13 آبان هر سال یادآور سه رخداد مهم در تاریخ ایران اسلامی، یعنی تبعید حضرت امام خمینی‌(ره) به ترکیه در سال 1343، کشتار دانش‌آموزان در سال 1357 در دانشگاه تهران و تسخیر لانه جاسوسی در پوشش سفارت آمریکا در سال 1358 است.
وی بیان داشت: این رویدادها با یک هویت بوده یعنی مبارزه با استکبار رقم خورده است و هر کدام در شکل‌ گیری حرکت انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا کردند.
شهردار بندرعباس ادامه داد: بی گمان، دانش ‌آموزان آگاه و رشید ما در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعّال و فراموش ناشدنی ایفا کرده‌اند و این قشر در 13 آبان 1357 از آیینه احساس و شعور مردم انقلابی و مسلمان ایران غبار برگرفتند و هویت مسلمانی، خوداتکایی و مبارزه با استکبار را به همگان آموختند.
وی گفت: روز سیزدهم آبان به همه مستضعفان جهان آموخت که بر ضد مستکبران قیام کنند و حقوق از دست رفته خویش را از چنگال استکبار و استعمار بیرون کشند.
شهردار بندرعباس با بیان این که نظام کشور و مردم مکمل یکدیگرند و این پاسخ رمز موفقیت در برابر آمریکا خواهد بود، خاطرنشان کرد: با توجه به مسائل اخیر درباره 13 آبان امسال به طور یقین حضور پررنگ تر مردم را متفاوت از گذشته خواهیم داشت. چون ملت شجاع و هوشیار ایران اسلامی به هیچ وجه حاضر به دست کشیدن از آرمانها، اهداف و ارزش های والای انقلاب اسلامی خود نبوده و حاضر نیستند بر سر منافع ملی، عزت و غیرت خود معامله یا مذاکره ای کنند.
امینی زاده با اشاره به این که نخبگان، جوانان، دانشجویان و دانش ‌آموزان و همه آحاد جامعه شرکت گسترده ای در راهپیمایی 13 آبان ماه دارند، بیان داشت: با توجه به آن رشادت ها و حماسه آفرینی ها، بر دانش آموزان ماست که سهم مهمی در مبارزه با استکبار بر عهده گیرند و هم چون گذشته، از پیش گامان این قیام ملّی باشند.

*ماهیت استکباری آمریکا روز به روز بیشتر می شود
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان نیز گفت: ماهیت و خوی استکباری آمریکا روز به روز بیشتر می شود که می طلبد مردم با حضور خود در راهپیمایی 13 آبان تا چه اندازه به این مساله اهمیت می دهند.
حجت الاسلام علی اکبر میرزایی افزود: روز 13 آبان تنها مختص دانش آموزان و دانشجویان نیست بلکه همه قشرهای مختلف مردمی باید در این راهپیمایی این روز بزرگ و تاریخی شرکت کردند و به دشمن نشان دهند که همیشه در صحنه هستند.
وی ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم هرمزگان در راهپیمایی روز 13 آبان بیان داشت: دریادلان هرمزگانی بار دیگر با حضور گسترده و حماسی خود هم چون سایر کشور، برگ زرینی را از خود بر جا گذاشتند.
رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهارداشت: سه اصل انقلاب، اسلام و ولایت مطلقه فقیه برای مردم ما مقدس است و هر فرد تحت هر عنوانی که بخواهد به این اصول توهین و خدشه وارد کند، مردم تحمل نخواهند کرد.
*سخن آخر
13 آبان در واقع خود یادآور سه واقعه تاریخی از جمله سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام در سال 1358، تبعید رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به دست رژیم پهلوی در سال 1343 به ترکیه و بزرگداشت شهادت دانش‌ آموزان معترض به ظلم و ستم و فساد ستمشاهی و استعمار و دخالت های آمریکا در امور داخلی ایران در سال 1357 است.
هر سه رویداد تاریخی، نقطه عطفی در نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و پیام هر سه مبارزه با مستکبران عالم بوده که ریشه این مبارزات در فرهنگ قرآنی و عاشورایی است.
7195/6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.