به گزارش ایرنا، عبدالله پرتابیان روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان اظهار داشت: این اقدام موجب فراهم شدن زمینه اشتغال جوانان در زمان اجرای طرح های توسعه ای می شود.
وی ادامه داد: نیروگاه بخار یک هزار و 400 مگاواتی شهرستان یکی از طرح های بزرگ در حال اجراست که باید آموزش و تربیت نیروی انسانی مورد نیاز آن از هم اکنون در دستور کار قرار گرفته و آغاز شود.
پرتابیان ادامه داد: سیریک یک شهرستان ساحلی و دریایی است که باید آموزش های مهارتی بر اساس توسعه دریا محور در آن در اولویت قرار گیرد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان هم در این دیدار اظهار داشت: با توجه به نیازهای سیریک در حال تلاش برای آماده سازی مراکز آموزشی متناسب با نیازهای منطقه هستیم.
اسما کریمی بیان داشت: بدین وسیله می توان علاوه بر آماده ساختن نیروهای کار برای اشتغال در این صنایع، از مهاجرت نیز جلوگیری خواهد کرد.
براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95، این شهرستان دارای 31 هزار و 669 نفر نیروی کار ( 15 ساله و بالاتر) است که 13هزار و چهار نفر از آنان فعال، 11 هزار و 60 نفر شاغل و بقیه بیکار یا غیرفعال هستند.
مرکز آمار ایران اطلاعات نیروی کار را برپایه روش سازمان بین المللی کار اعلام می کند که بر اساس آن تمام افراد 11 ساله و بیشتر که در طول هفته مرجع، طبق تعریف کار، حداقل یک ساعت کار کرده و یا بنا به دلایلی به طور موقت کارشان را ترک کرده باشند، شاغل محسوب می شوند.
شهرستان سیریک با 46 هزار نفر جمعیت در فاصله 180 کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.
/20943219
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.