به گزارش ایرنا، علی علیزاده روز شنبه در نشست با خبرنگاران به مناسبت سوم آبان سالروز تصویب بیمه همگانی بیشترین آمار بیماران خاص را مربوط به تالاسمی با یکهزار و 39 نفر اعلام کرد و ادامه داد: در سال گذشته 170 میلیارد ریال برای درمان بیماران خاص در هرمزگان هزینه شد.
وی بیان داشت: بیماران خاص برای هزینه های درمان و بستری هیچ گونه هزینه ای پرداخت نمی کنند وهزینه های آن ها به صورت رایگان توسط بیمه سلامت پرداخت می شود.
این مسوول ادامه داد: تمامی افرادی که زیر پوشش هیچ بیمه ای نیستند می توانند با مراجعه به دفترهای پیشخوان طرف قرارداد بیمه سلامت و با پرداخت 2 هزار و 500 ریال صاحب دفترچه بیمه شوند.

*حفاظت مالی از بیمه شدگان مهم ترین رویکرد بیمه سلامت
مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان در ادامه این مصاحبه اظهار داشت: مدیریت، کنترل هزینه ها و حفاظت مالی از بیمه شدگان مهم ترین رویکرد بیمه سلامت است.
علیزاده، حمایت از اقشار کم درآمد، ارایه بهترین خدمات به بیمه شدگان، کاهش هزینه های درمانی بیماران بستری، ترویج زایمان طبیعی و رایگان شدن آن و همچنین افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق روستایی و محروم از دیگر برنامه های بیمه سلامت است.
وی با اشاره به این که 984 هزار و 897 نفر از جمعیت هرمزگان زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند، بیان داشت: بیمه سلامت در قالب صندوق کارکنان دولت، بیمه همگانی، بیمه روستاییان و عشایر و سایر اقشار خدمات رسانی می کند.
مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان تصریح کرد: 831 هزار نفر بیمه شدگان این استان برابر با 91 درصد روستایی و عشایر بوده که به صورت رایگان خدمات بیمه ای از دولت دریافت می کنند.
علیزاده یاد آور شد: مهم ترین دغدغه اداره کل بیمه سلامت، ناآگاهی مردم بویژه روستاییان از خدمات رایگان بیمه سلامت، نداشتن اطلاعات به روز از موسسه ها و مراکز طرف قرارداد و کمبود متخصص است که اطلاع رسانی و سیاست گذاری برای افزایش توانمند سازی و آگاهی بیمه شدگان با بهره گیری از ظرفیت رسانه های استان در دستور کار است.
وی در تشریح برنامه های هفته بیمه همگانی بیان داشت: امسال این برنامه ها از 27 مهر تا سوم آبان برگزار می شود که توانمند سازی و ترویج فرهنگ عمومی، الکترونیکی شدن دفترچه های بیمه درمانی، سطح بندی خدمات و نظام ارجاع، حفاظت مالی از بیمه شدگان، حقوق شهروندی و مشتری مداری( ارایه خدمات با کیفیت به بیمه شدگان)، تجمیع منابع و خرید راهبردی و مشارکت های اجتماعی و شرکای کاری روز شمار برنامه های این هفته است.
علیزاده افزود: 46 دفتر پیشخوان و نمایندگی طرف قرارداد بیمه سلامت در هرمزگان هستند که خدماتی همچون صدور، تعویض و تمدید دفترچه درمانی را انجام می دهند.
402 موسسه و 130 مرکز بهداشتی درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت در هرمزگان هستند.
7195/ 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.