عادل خورشیدی روز یکشنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همه ساله 2 نوبت کشت طالبی (پاییزه و بهاره) دراین شهرستان انجام می شود.
وی، زمان کشت اول طالبی ( بهاره) را در بستک دی ماه و برداشت آن را فروردین و کشت پاییزه را نیز مرداد ماه عنوان کرد که محصول آن درماههای مهر و آبان به بازار مصرف عرضه می شود.
این مقام مسوول در سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان وسعت مزارع زیرکشت طالبی در بستک (بهاره و پاییزه ) را در مجموع بیش از 330هکتار ذکر کرد و افزود: در راستای مدیریت مصرف آب و اجرای طرح اصلاح الگوی کشت، سطح زیرکشت طالبی پاییزه امسال نسبت به سال زراعی گذشته 25درصد کاهش یافته است.
دراطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان آمده است: محصول طالبی تولیدی بستک به دلیل کیفیت بالا و طعم و مزه خاص در هر دو فصل بازار مناسبی دارد طوریکه اضافه برهرمزگان به مقصد دیگراستانهای کشور نیز بارگیری و حمل می شود.
دراین اطلاعات وسعت زمین های کشاورزی بستک 3 هزارو400 هکتار با تولید سالانه حدود 33هزار تن، شامل 27هزارتن محصول زراعی و 6هزارتن محصول باغی عنوان شده است.
جمعیت این شهرستان که در 220 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز هرمزگان قرار دارد 81 هزار نفراعلام شده که 80 درصد آن ساکن روستاها هستند.
'سطح زیر کشت طالبی در هرمزگان یکهزار و 400هکتار با تولید سالانه 29هزارتن اعلام شده است. '
6149 /6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.