به گزارش ایرنا، ایرج بیت اللهی عصر شنبه در حاشیه برگزاری کلاس های آموزشی توجیهی راهبران آموزشی و تربیتی، توسعه کمی راهبران آموزشی و تربیتی را از سیاست های وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: بهسازی مهارت ها و شایستگی های حرفه ای راهبران آموزشی و تربیتی از دیگر هدف گذاری آموزش و پرورش در ارتقا تضمین کیفیت درکلاس های چندپایه است.
وی مهم ترین علت موفقیت و یا نبود ارتقای علمی و تربیتی درکلاس های چند پایه را پیگیری مسایل آموزشی وتربیتی راهبران آموزشی وتربیتی عنوان کرد و بر رعایت اصول شایسته‌ سالاری، تعهد، تخصص، اخلاق و ملاک‌های انسانی و اسلامی و معیارهای تخصصی انتخاب راهبران آموزشی و تربیتی تاکید کرد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان، موفقیت‌های راهبران آموزشی و تربیتی را در گرو توسعه توانمندی ‌های اعتقادی، تربیتی، علمی و حرفه ‌ای راهبران آموزشی و تربیتی برشمرد.
بیت اللهی ضمن تاکید بر ضرورت دقت در انتخاب راهبران کارآمد و فرآیند محور گفت: در سند تحول، مدرسه کانون تعلیم و تربیت رسمی، عمومی و محل کسب تجربه ‌های تربیتی به شمار می‌ رود.
این مسوول ادامه داد: مدیریت بر نیروی انسانی حساس ‌ترین و در عین حال سرنوشت ‌سازترین بخش وظایف یک مدیر در مدارس است از اینرو افرادی می‌ توانند به عنوان رهبرآموزشی معرفی شوند که توانمندی ‌های لازم را برای تحقق هدف گذاری های نظام تعلیم و تربیت را داشته باشند.
بیت اللهی یادآور شد: بدون شک مهم ترین افرادی که می توانند چالش های مرتبط با این طرح را نمایان کنند خود راهبران آموزشی هستند که مجری میدانی این طرح آموزشی، فرهنگی،تربیتی هستند.
به گزارش ایرنا، کارگاه های تخصصی 3 روزه راهبران آموزشی و تربیتی به منظور ارتقا شایستگی های عمومی و تخصصی ویژه 120 نفر راهبر جدید و قدیم به میزبانی اداره تکنولوژی و گروه های آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان برگزارشد.
9887 / 6048
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.