سعید طاهری روز شنبه در حاشیه بازدید از طرح های عمرانی فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به اهتمام دولت نسبت به ارتقای خدمات آموزشی و پرورشی نیز بیش از 51 درصد اعتبار هزینه ای امسال آموزش و پرورش تاکنون تخصیص یافته است.
طاهری گفت: مجموع این تخصیص ها در ردیف های مختلف متفاوت بوده اما توزیع اعتبارات مربوط به ادارات کل آموزش و پرورش استانها و ردیف های تابعه به طور میانگین 51 درصد است.
وی همچنین با اشاره به اینکه بودجه این حوزه و ردیف های مربوط به وزارت آموزش و پرورش توسط قانونگذاران تعیین شده است، ادامه داد: نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل برخی از ردیف های تابعه آموزش و پرورش حدود 16 درصد افزایش تخصیص داشت.
طاهری با اشاره به جزئیات این ردیف های اعتباری، ادامه داد: در بخش خرید خدمات آموزشی در مناطق کمتر برخوردار 38 درصد، کیفیت بخشی به فعالیت های آموزش و پرورش و توسعه عدالت آموزشی 38 درصد، حمایت و ارتقای پوشش تحصیلی مناطق محروم 36 درصد، سرانه دانش آموزی 33 درصد، فعالیت های تربیت بدنی و ارتقای سلامت دانش آموزان بیش از 30 درصد، بخش پرورشی بیش از 30 درصد، برون سپاری و توسعه مشارکت دانش آموزان در آموزش های کار و دانش هم 34 درصد اعتبارات تخصیص یافته است.
وی بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه توانسته با تخصیص این اعتبارات در کل مجموعه وزارت آموزش و پرورش در سال جاری، گام های مطلوبی در جهت حمایت از این وزارتخانه بر دارد.
وی با اشاره به برنامه های سفر 2 روزه خود به آذربایجان غربی افزود: در این سفر طرح های ملی مورد بازدید قرار می گیرد و وضعیت جاری آموزش و پرورش و آموزش فنی و حرفه ای استان نیز در جلسات تخصصی امروز و فردا بررسی می شود.
رییس امور آموزش و پرورش عمومی و فنی حرفه ای سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: برنامه هایی برای اصلاح ساختار، ساماندهی نیروی انسانی و کمک به طرح های عمرانی استان برنامه ریزی شده است که بعد از احصای اولویت های استان در سال جاری در لایحه بودجه سال 1398 لحاظ می شود.
به گزارش ایرنا 'سعید نمکی' معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور همراه با 2 مشاور و روسای امور «سلامت و رفاه اجتماعی»، «فرهنگی، گردشگری و ورزش»، «آموزش عالی، تحقیقات و فناوری» و «آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای» به آذربایجان غربی سفر کرده است؛ بازدید اعضای این هیات تا فردا با هدف تسریع در اجرای طرح های مهم این استان ادامه می یابد.
آذربایجان غربی دارای چهار هزار و 900 مدرسه بوده و برای رسیدن به حد نصاب تراکم دانش آموزی در استان نیازمند 6 هزار کلاس درس جدید است؛ 30 درصد از کلاس های درس این استان از مجموع 25 هزار کلاس درس تخریبی و نیازمند مقاوم سازی است.
3072/7125
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.