عضو ارشد اصلاح طلبان استان مرکزی و عضو دفتر سیاسی حزب اتحاد کشور روز پنجشنبه در این زمینه گفت: سئوال از رئیس جمهوری در زمینه دستاوردهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور از نظر قانونی حق مسلم مردم، نمایندگان و روشنفکران جامعه است اما، باید این سئوال در زمانی انجام شود که افزایش اتحاد و همدلی قوا را به همراه داشته باشد.
«اسد الله امینی» افزود: نقد منصفانه و سئوال بدون غرض از هر یک از مقامات کشور با هدف رفع مشکلات و بهبود روند توسعه سازنده است اما، ملت ایران رفتارهای شتاب زده و مبتنی بر احساسات و یا اقدامات تخریبی را نمی پسندد.
وی گفت: قاچاق کالا از جمله عوامل کاهش تولید، افزایش بیکاری و ایجاد مشکل برای اقتصاد جامعه است که این معضل از سال ها قبل وجود داشته و دستگاه های مختلف دولتی، نظامی و انتظامی در کنترل این معضل اجتماعی دخیل هستند و اینکه نقش دولت در بروز مشکلات اقتصادی بزرگنمایی شود درست نیست.
عضو دفتر سیاسی حزب اتحاد کشور خاطر نشان کرد: در شرایط کنونی نیاز است که نمایندگان مجلس شورای اسلامی نقش نظارتی خود را از سایر نهاد های مرتبط با قاچاق کالا پررنگ تر کنند و همانظور که رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید دارند وحدت قوا را سرلوحه کار خود داشته باشند.
امینی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در خصوص آغاز جنگ اقتصادی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران هشدار داده اند و رئیس جمهوری را به عنوان فرمانده جنگ اقتصادی معرفی شده است باید تمام جوانب توسط ارکان نظام برای پیشگیری از سوء استفاده دشمنان و افزایش توان کشور دیده شود.
عضو دفتر سیاسی حزب اتحاد کشور یاد آور شد: برخی امضا کنندگان سئوال از رئیس جمهوری افرادی هستند که در گذشته و اجرای سیاست های دولت قبل دستی بر آتش داشته اند و برآیند رفتارهایشان در مشکلات امروز بی اثر نبوده بنابراین باید به کمک دولتمردان آمده و از معضلات گره گشایی کنند.
امینی گفت: اگرچه دولت تدبیر و امید در برخی زمینه ها عاری از اشکال نیست اما، باید به میزان اختیارات و توان دولت در رفع مشکلات از منتخب مردم انتظار داشت.

***سئوال از مسئولان قوا در راستای رفع مشکلات کشور خواسته مردم است
رئیس جبهه ایستادگی ایران اسلامی و اصولگرایان معتدل حامی دولت محترم تدبیر در استان مرکزی گفت: سئوال نمایندگان مردم به عنوان وکیل مردم در مجلس شورای اسلامی و رابط بین مردم و مسئولان از رئیس جمهوری اگر در راستای رفع مشکلات معیشتی از جمله مسکن ارزان، افزایش سطح کیفی کالاها، کمک به تولید در کشور و شکوفایی اقتصادی، اجتمایی، فرهنگی و کاهش بیکاری باشد، مفید و ارزنده است.
«حجت اله جودکی» افزود:در صورتی که خواسته ها و ابهامات از راه صحیح و کانال قانونی به گوش مسئولان رسانده نشود طغیان ایجاد می کند که این مهم مشکلاتی را برای کشور به همراه دارد.
رئیس جبهه ایستادگی ایران اسلامی و اصولگرایان معتدل حامی دولت محترم تدبیر در استان مرکزی خاطر نشان کرد: سئوال نمایندگان از هر مسئول کشوری باید از سوء نیت، مقاصد سیاسی به دور باشد و ظرفیت مجلس شورای اسلامی در پاسخ خواستن از مقامات کشوری در راستای منافع ملی و اهداف نظام اسلامی است.
جودکی افزود: ملت ایران اسلامی از فهم سیاسی بالایی برخوردار هستند ودست رد به سینه نمایندگانی خواهند زد که بخواهند از ابزارهای دراختیارشان در راستای سیاست زدگی ، تسویه حساب جناحی یا فرار به جلو در برخی از موضوعات استفاده کنند.
وی یادآور شد: رئیس جمهوری در نظام مقدس جمهوری اسلامی به صورت مستقیم با رای مردم انتخاب می شود و تضعیف قوه مجریه که منتخب مردم است در واقع توهین به شعور و آرای ملت است.
دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان استان مرکزی افزود: بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز کشور در زمان دولت تدبیر وامید به وجود نیامده بلکه ریشه در قبل دارد و باید در تحلیل وضعیت کنونی منصف بود.
وی ادامه داد: حوزه اقتصادی کشور در طول خدمت تمام دولت ها وحتی قبل از انقلاب با مشکلات بسیاری مواجه بوده ونیازمند به یک جراحی و بازنگری است.
دبیر جامعه اسلامی فرهنگیان استان مرکزی خاطرنشان کرد: افزایش بی رویه قیمت ها مشکلات فراوانی را برای مردم جامعه به ویژه قشر آسیب پذیر به وجود آورده که گره گشایی از این مشکل با حضور تمامی ارکان نظام و همراهی مردم امکان پذیر است.
جودکی گفت: ملت ایران از ابتدای انقلاب تا کنون با حضور حداکثری در صحنه های مختلف همواره عشق و ارادت خود را به ولی فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به جهانیان ثابت کرده اند و اکنون افزایش افسار گسیخته قیمت ها فشارهایی به مردم و نظام وارد کرده است که باید مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد.

*** همراهی دولت در حل مشکلات اقتصادی ضروری است
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در این خصوص گفت: دولت بالاترین رکن اجرایی کشور در پیشبرد امور است و در شرایط دشوار کنونی همه باید همراه دولت باشند تا بتوان بر معضلات فائق آمد.
«مرتضی سورانه» افزود: اگرچه سئوال از رئیس جمهوری حق نمایندگان خانه ملت است و در حیطه تکالیف قانونی آنان می باشد اما،هرسخن جایی و هر نکته مکانی دارد.
وی توضیح داد: سئوال از رئیس جمهوری باید مطابق مصلحت اندیشی جمعی باشد و به نظر می رسد در شرایط کنونی با مصالح ملی تناسب ندارد.
وی ادامه داد: ولایت پذیری ایجاب می کند تندروهای ولایت معاش در رفتار خود تجدید نظر کنند و شواهد نشان دهنده آن است که برپا کردن بلوای اقتصادی، ایجاد شوک، تنش اجتماعی و اقتصادی و در پی آن دامن زدن به نارضایتی عمومی و تحریک مردم بخشی از طرح دولت ستیزی و تسویه حساب جناحی باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر اراک خاطرنشان کرد: کاغذ پاره خواندن قطعنامه های سازمان ملل در گذشته نه چندان دور، تحریم های فلج کننده و پس از آن سنگ اندازی در راه مذاکرات برجام و تنش افزایی منطقه ای با کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی از بنیان های کجی است که عده ای دلواپس در پی آن بودند و برآیند آن در شرایط کنونی اقتصاد کشور بی تاثیر نیست.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.