به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا گروسی عصر یکشنبه در نشست پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ضرورت توجه مسئولان به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص تهدیدات موجود اشاره کرد و افزود: غفلت از مسائل اجتماعی اصلی ترین تهدید کشور محسوب می شود و معاندان با کار میدانی و عملیاتی بر مبنای برنامه ریزی های دقیق و شناسایی آسیب های موجود از هر فرصتی برای ضربه زدن به دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده می کنند.
وی با اشاره به توسل دشمن برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی در آستانه چهل سالگی انقلاب با تکیه بر مسایل اجتماعی، یادآور شد: متاسفانه در این برهه حساس برخی اشخاص در داخل کشور با پمپاژ یاس و ناامیدی، بزرگ نمایی مشکلات، تخریب شخصیت ها، اظهار نظرهای غیر تخصصی و دروغ پردازی ها از تریبون های مختلف همسو و موافق با آنان بستر لازم را برای تهییج افکار عمومی فرآهم می کنند.
گروسی بر لزوم استفاده از صاحب نظران و دانشگاهیان در تجزیه و تحلیل شرایط موجود و آمارهای ارایه شده توسط متولیان امر تاکید و اضافه کرد: موضوع بررسی، مقابله، پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی در اولویت برنامه‌های ما بوده و به ‌عنوان یک کار ویژه به آن نگاه می کنیم و برای بهبود و کاهش شاخصه های آن نیازمند همدلی و تقویت اعتماد بین دولتمردان، تشکل های مردمی و افراد جامعه نیز هستیم.
فرماندار البرز رسیدگی به برخی موضوعات از جمله اعتیاد، طلاق، کاهش سرمایه های اجتماعی به ویژه اعتماد، کاهش رغبت جوانان برای ازدواج، خشونت و سبک زندگی را به ‌عنوان یک کار ویژه تلقی کرد و ادامه داد: هزینه غفلت از شکل گیری آسیب های اجتماعی، مخدوش شدن اعتمادی است که جامعه برای ترمیم آن متحمل هزینه مالی و از دست رفتن سرمایه های اجتماعی می شود.
به گفته این مسئول، ظرفیت های فرهنگی موجود شهرستان البرز قادر است بخش عمده ای از معضلات و مشکلات جامعه را مرتفع کرده و انجام آن نیز مستلزم هم افزایی و همکاری نهادهای فرهنگی با یکدیگر است.
شورای عالی اجتماعی در کشور از شهریور سال 95 و به دستور مقام معظم رهبری در اولویت کاری دولتمردان قرار گرفت و به استان ها برای اجرا و پیگیری نیز ابلاغ شد.
براین اساس، بنا شد هر 6 ماه گزارشی از اقدام های انجام شده در مناطق مختلف تهیه و به حضور ایشان تقدیم شود.
شهرستان البرز با 230 هزار جمعیت در 15 کیلومتری شرق قزوین واقع شده است.
9889/8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.