خسرو ساکی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود : دانش آموزان رای اولی امروز همانند سایر اقشار مردم در پای صندوق های رای حاضر می شوند تا تولد سیاسی خود را جشن بگیرند و به همه اعلام کنند که رای آنها نیز در سرنوشت کشور نقش تعیین کننده دارد.
وی اظهار کرد: در بین دانش آموزان رای اولی نشاط، امید و جوانی موج می زند که ما این صحنه های زیبا را در همایش های فصل حضور که ویژه دانش آموزان رای اولی در آستانه انتخابات 29 اردیبهشت در این استان برگزار شد تماشا کردیم و لذت بردیم.
وی با اشاره به نقش مهم رای هر ایرانی در انتخابات خاطر نشان شد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی در این استان برای دانش آموزان از نقش و مسئولیتی که در عرصه انتخابات بر دوش دارند سخن گفتیم تا نسل آینده از هم اکنون با اثر بخش بودن هر رای در انتخابات و چرایی انتخابات آگاهانه شناخت کامل پیدا کند.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز یاد آور شد: در انتخابات 29 اردیبهشت ، شاهد حضور 37 هزار و 703 دانش آموز رأی اولی این استان در پای صندوق‌های اخذ رأی هستیم که حضور این دانش آموزان با نشاط برای سایر رای دهندگان نیز دلنشین است.
ساکی در ادامه به حماسه انتخابات در 29 اردیبهشت و تاثیر حضور جوانان و رأی اولی ها در این رویداد بزرگ سیاسی در کشور پرداخت و تصریح کرد: جوانان ما سرمایه های اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که توانستند با تلاش بسیار در عرصه های مختلف برای کشور افتخار آفرینی کنند.
وی اضافه کرد: جوامع توسعه یافته، دارای جوانان پویا و فعال است که در سرنوشت کشور خویش مشارکت داشته و خودشان، سرنوشت خویش را تعیین می کنند لذا دانش آموزان رای اولی امروز با مشارکت در این همایش ملی اولین گام را برای توسعه و آبادانی ایران اسلامی بر می دارند.
وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی به مرحله ایی از بالندگی رسیده که شاهد حضور پرشور جوانان به ویژه رای اولی ها، فارغ از هرگونه نگرش و دیدگاه خاص با داشتن آگاهی کافی است.
مدیر کل آموزش و پرورش البرز در ادامه به ویژگی های یک جامعه پویا که همان داشتن جوانان پویا و تلاشگر است اشاره کرد و افزود: انتخابات یکی از عرصه های مهم سیاسی یک جامعه پویا است که حضور نامزدهای جوان در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا نشان می دهد، جوانان کشور خود را باور داشته و به خود اعتماد دارند که می توانند در توسعه کشور تاثیرگذار باشند.
ساکی اضافه کرد: مردم با حضور حداکثری خویش در انتخابات علاوه بر تعیین سرنویشت خود، توطئه ها و دسیسه های دشمن را نیز خنثی خواهند کرد.
وی گفت : نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه دموکراسی و مردم سالاری دینی بنا شده است لذا سرنوشت مردم به دست خودشان صورت می گیرد که می توان این مهم را از افتخارات نظام دانست.
وی بیان کرد: حضور پرشور در انتخابات موجب تثبیت پایه‌های نظام و حفظ آبروی انقلاب اسلامی می شود.
وی در ادامه به بیان جمله ای از مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت همه آحاد ملت در انتخابات اشاره کرد و یاد آور شد: انتخاب کردن حق هر ایرانی است که باید از این حق استفاده کرد و بی تفاوت نباشیم.
ساکی گفت : با توجه به اینکه در قانون اساسی و در فصل حقوق ملت برحق انتخاب شدن و انتخاب کردن افراد در جامعه تاکید شده است ضرورت دارد با انتخاب آگاهانه به این وظیفه ملی عمل کنیم.
وی تاکید کرد: با حضور گسترده مردم در انتخابات 29 اردیبهشت و انتخاب اصلح ، نظام اسلامی برای چهار سال دیگر بیمه خواهد شد .
استان البرز 440 هزار دانش آموز دارد.
2819 /1535خبرنگار: مهین مالمیر** انتشار دهنده:داریوش غفاری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.