به گزارش ایرنا، ابوالفضل اینانلو روز شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس
، افزود: به منظور گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی، برنامه های متعددی بایستی در این شهرستان برگزار شود.
وی در ادامه با بیان اینکه ترویج کتابخوانی موجب تاثیرات مثبتی در جامعه می شود، تاکید کرد: اگر پیش از این اهمیت مطالعه و کتابخوانی به خوبی در جامعه نهادینه می شد، اکنون با آسیب های اجتماعی مواجه نبودیم.
فرماندار فردیس با بیان اینکه ناهنجاری های اجتماعی، طلاق، اعتیاد و غیره با کتاب و مطالعه بهبود می یابد، افزود: کتاب موجب آگاهی بخشی و افزایش سطح علمی جامعه می شود و این مهم بر لزوم نهادینه کردن هرچه بیشتر تاثیر کتاب بر جامعه تاکید دارد.
وی با اشاره به ارزشی که دین اسلام برای کتاب و کتابخوانی قرار داده اند، خاطرنشان کرد: بحث کتابخوانی باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.
فرماندار فردیس با بیان اینکه برای افزایش تاثیر هدفی باید از خودمان شروع کنیم، عنوان کرد: امیدواریم از این پس شاهد تشکیل باشگاه های کتابخوانی در ادارت مختلف شهرستان باشیم.

*****شهردار فردیس مطرح کرد: اجرای طرح بازار کتاب در فردیس

شهردار فردیس گفت: طرح بازار کتاب در فردیس موجب افزایش نشاط اجتماعی و تعامل اقشار مختلف مردم برای مبادله کتاب می شود.
منوچهر غفاری در نشست شورای کتابخانه های شهرستان فردیس که در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: کتابخانه های شهرستان فردیس همیشه با استقبال خوبی مواجه هستند و این نشان از لزوم سرمایه گذاری در این حوزه است.
** باشگاه های کتابخوانی در شهرستان فردیس ایجاد شود

حجت الاسلام حمید رضا ولی زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس اعلام کرد که باشگاه های کتابخوانی در این شهرستان راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه توسعه کتاب و کتابخوانی از مهمترین وظایف انجمن کتابخانه ها است، اظهار کرد: از کتابخانه های استان البرز بیشتر به صورت قرائت خانه استفاده می شود.
وی در ادامه با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در استان، عنوان کرد: این موضوع فراگیر است و یکی از اهدافی که این شورا باید پیگیری کند، کتابخوان کردن مردم است.

7413/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.