نماینده کارگران و بازنشستگان مازندران مراتب انتقاد جامعه کارگری استان ازعدم حضورنماینده کارگران درجلسات شورای گفت وگوی دولت وبخش خصوصی را اعلام کرد.

به گزارش "ایلنا" از ساری؛ درسال های اخیرشورایی به نام شورای گفت وگوی دولت وبخش خصوصی آغاز به کار کرده تا ضمن رفع مشکلات فی مابین؛ تلاش جمعی برای گره گشایی از مشکلات اقتصادی و رونق تولید و اشتغال صورت پذیرد.

ظاهراً دستور کار شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی در نشست پیش روی این شورا در مازندران بحث و بررسی راجع به پیگیری مجدد مصوبه معافیت کارگاه های 5 نفر و کمتراز شمول قانون کار و عدم پرداخت مزایای کارگران در پایان قرارداد کاری آنان است که با هدف ایجاد اشتغال و تشویق کارفرمایان به جذب نیروی کار طرح خواهد شد.

"نصرالله دریابیگی" فعال کارگری دراستان مازندران که بیش از سه دهه عمر خود را صرف نمایندگی کارگران کشور و مازندران نموده از عدم حضور نماینده کارگران درجلسات این شورا انتقاد کرده و می گوید: می خواهند راجع به دو مساله مهم خروج کارگاه های کمتر از پنج نفر و مزایای پایان قرارداد کارگران بحث و بررسی کنند در حالی که هیچ نماینده ای از سوی جامعه کارگری استان حضور ندارد.

این نماینده کارگری با اشاره به این مطلب که درسال های گذشته بحث خروج کارگاه های کوچک کمتر از 5 نفراز شمول قانون کار در مجلس تصویب واجرایی شد؛ ادامه می دهد: سوال من از کسانی که این طرح ها را دوباره به محافل کارشناسی و تصمیم گیری آورده اند؛ این است که با اجرای مصوبه معافیت کارگاه های کوچک از حمایت قانون کار چه میزان اشتغال در کشورایجاد شد؟ که حالا می خواهند پرونده این موضوع را بگشایند.

دریابیگی تصریح کرد" مشکل اشتغال با خروج کارگاه های کوچک از شمول قانون کار حل نمی شود؛ مشکل اشتغال، قوانین دست و پا گیر اداری و پیش روی صنعت و کارآفرینان و مواردی همچون مشکلات مالی و قاچاق است.

او گفت: از مدیران کل تعاون و کار و تامین اجتماعی که در جلسات شورای گفت وگوی استان مازندران حضور دارند انتظار داریم مدافع حقوق جامعه کارگری باشند و در قبال بحث های غیر منطقی واکنش لازم را داشته باشند.

وی گفت: کارگران مدافع صادق و راستین آرمانهای نظام و امام بوده و نقش موثری درپیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی و دوران سازندگی و مقابله با تحریم ها داشته اند و امروز هرگونه حرکتی علیه منافع و سرنوشت اشان موجب بی انگیزگی آنان خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.