«فتح الله حقیقی» روز دوشنبه در نشست شورای پدافند غیر عامل استان مرکزی، افزود: این سند جامع در پنج مرحله توسط مشاور تدوین می شود و می طلبد به منظور کاربردی تر شدن آن در هر مرحله از نظرات فرمانداران و مدیران اجرایی بهره گیری شود.
وی ادامه داد: سند راهبردی پدافند غیرعامل استان به کمک فرمانداران و مدیران استانی باید به گونه ای تدوین شود که تمامی تهدیدها ونواقص را به صورت عمیق و اصولی ببیند و با فرصت شناسی برنامه هدفمندی را در راستای توسعه و پیشرفت استان پیاده سازی کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تهیه برش شهرستانی سند راهبردی پدافند غیرعامل را از برنامه های اولویت دار استانداری مرکزی عنوان کرد و گفت: اساس تصمیم سازی ها و اقدامات استانی نگاه نیزبین ، کاربردی و علمی در حوزه پدافند غیرعامل است و باید برش شهرستانی سند راهبردی پدافند غیرعامل با حساسیت و دقت در دستور کار فرمانداران باشد.
حقیقی افزود: مدیران در کنار تهیه این سند مهم باید با انجام کارهای کوتاه مدت آسیب و تهدیدها را در حوزه های مختلف شناسایی و راهکار عملیاتی برای رفع آن ارائه کنند.
وی گفت: کاهش تصادفات جاده ای از برنامه های اولویت دار استانداری این استان است و در چهار ماه امسال اقدام های مناسبی از جمله ایجاد 2 واحد اقامتگاهی و نصب دوربین های مدار بسته در جاده ساوه - همدان، ایجاد شانه خاکی در جاده ساوه- سلفچگان و آغاز عملیات اجرایی زیر گذر جاده اصفهان برای کاهش تصادفات در نقاط حادثه خیز استان انجام شده است.
حقیقی یادآور شد: حوادث رانندگی جاده ای در ایام نوروز امسال با وجود 370 هزار مسافر استان مرکزی با انجام فعالیت های پیشگیرانه و تلاش پلیس راه، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده و سایر دستگاه های مربوطه حدود 60 درصد کاهش یافت که این روند باید با قاطعیت دنبال شود.
وی گفت: مدیران دستگاه های اجرایی باید برای افزایش روحیه نشاط در جامعه و جلوگیری از بهره برداری های سوء شبکه های خارجی در ارائه آمارها دقت بیشتری داشته باشند و آمارها بر اساس شاخص ارائه شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی نیز در این نشست گفت: با وجود مشکلاتی که در کسری منابع الکتریکی در کشور بود این استان توانست با همکاری مردم و دستگاه های اجرای با کمترین مشکل از شرایط سخت عبور کند و برای تامین برق استان در سال آتی نیز باید با بهره گیری از نیروگاه های انرژی های تجدید پذیر از هم اینک برنامه ریزی داشت.
«مجید عسگری» افزود: تدوین سند راهبردی پدافند غیر عامل شهر اراک برای اجرا به تصویب سازمان پدافند کشور رسیده و اعتبار مورد نیاز آن تامین شده است.
وی ادامه داد: تدوین سند راهبردی پدافند غیر عامل ساوه نیز در دستور کار استانداری این استان قرار دارد..
6 تا 12 آبان ماه هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.