به گزارش ایرنا، سرهنگ ایرج کهریزی روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران استان مرکزی در اراک افزود: 32 درصد حوادث رانندگی منجر به فوت این استان در محورهای اصلی، 22 درصد در محورهای بزرگراهی، 17 درصد در مسیرهای آزادراهی و 29 درصد در محورهای فرعی و روستایی بوده است.
وی بیان کرد: 66 درصد از کشته شدگان حوادث جاده ای استان مرکزی از ابتدای امسال تاکنون مربوط به خودروهای سواری، 16 درصد کامیون و تریلر، هشت درصد موتورسیکلت و یک درصد اتوبوس است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: بیشترین کشته های حوادث رانندگی جاده های این استان در این مدت مربوط به آزاد راه ساوه - همدان، اراک - قم، ساوه - بوئین زهرا و ساوه - تهران بوده است.
سرهنگ کهریزی تصریح کرد: 43 درصد از حوادث رانندگی منجر به فوت برون شهری این استان بر اثر واژگونی، 33 درصد برخورد وسیله با وسیله، 12 درصد برخورد وسیله با عابر پیاده، 9 درصد برخورد وسیله با موتورسیکلت و سه درصد بر اثر برخورد وسیله با اشیای ثابت اتفاق افتاده است.
وی گفت: توجه نکردن رانندگان به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی با 63 درصد، مهمترین و بیشترین علت وقوع حوادث رانندگی منجر به فوت در استان مرکزی از ابتدای امسال تاکنون بوده است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: انحراف و تجاوز به چپ با 18 درصد، رعایت نکردن حق تقدم عبور با پنج درصد، تخطی از سرعت مطمئنه با هفت درصد و تغییر مسیر ناگهانی با چهار درصد، سایر علل وقوع حوادث جاده ای این استان است.
سرهنگ کهریزی عنوان کرد: 55 درصد از متوفیان این حوادث در صحنه حادثه جان خود را از دست داده و 45 درصد دیگر پس از انتقال به بیمارستان فوت کرده اند که 69 درصد از کشته شدگان این حوادث را مردان و 31 درصد را زنان تشکیل می دهند.
وی اظهار داشت: 45 درصد از کشته شدگان حوادث رانندگی استان مرکزی از ابتدای امسال تاکنون مربوط به سرنشینان خودروها بوده که بیشتر این افراد از کمربند ایمنی استفاده نکرده بودند.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: 32 درصد دیگر کشته شدگان این حوادث مربوط به رانندگان، 12 درصد موتورسیکلت سواران و 11 درصد عابران پیاده بوده است.
سرهنگ کهریزی بیان کرد: بیشترین ساعات وقوع حوادث رانندگی منجر به فوت این استان در ساعت 16 تا 20 اتفاق افتاده است.
وی گفت: 32 نقطه حادثه خیز در استان مرکزی وجود دارد که همه این نقاط آشکار سازی شده و رفع آنها نیازمند تامین اعتبارات لازم است که انتظار است این مهم به دلیل حساسیت ویژه و کاهش کشته شدگان حوادث رانندگی مورد توجه جدی قرار گیرد.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: تقاطع غیرهمسطح آوه یکی از نقاط حادثه خیز در مسیر ساوه - سلفچگان است که عملیات رفع نقص آن در دست اجرا است و مقرر شده تا پایان شهریورماه امسال به بهرداری رسد.
سرهنگ کهریزی عنوان کرد: واژگونی بیشترین علت حوادث رانندگی جاده ای در استان مرکزی است که در این راستا با همکاری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این استان طرح اصلاح شیب های شیروانی و برداشتن موانع حاشیه راه در مسیرهای دلیجان - اصفهان، خوره - آبگرم محلات، دلیجان - قم، اراک - قم و محور قدیم ساوه - همدان در حدفاصل نوبران تا گردنه دخان و آزادراه ساوه - تهران انجام شده است.
رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: تنها 338 کیلومتر از جاده های این استان به صورت هوشمند کنترل می شود و در سال جاری 36 پایه دوربین جدید در مسیرهای ارتباطی این استان نصب شده که انتظار است در اسرع وقت فعالیت آنها آغاز شود.
سرهنگ کهریزی بیان کرد: اعمال قانون با رانندگان متخلف در جاده های استان مرکزی نیز از ابتدای امسال تاکنون 117 درصد افزایش داشته است.
وی در خصوص سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) نیز گفت: فعالیت این سامانه نقش موثری در کاهش حوادث رانندگی اتوبوس های بین شهری داشته است.
استان مرکزی دارای 6 هزار و 278 کیلومتر راه دارد .
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.