مجید بردبار روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 52 میلیون و 84 هزار و 278 دستگاه وسیله نقلیه امسال در سطح 62 جاده پرترافیک و اصلی استان مرکزی آمد و شد داشتند درحالیکه تردد خودرو در مدت مشابه قبل آن 45 میلیون و 908 هزار و 47 مورد بوده است.
وی ادامه داد: 9 میلیون و 474 هزار و 578 دستگاه وسیله نقلیه در بهار امسال به استان مرکزی وارد و 9 میلیون و 374 هزار و 300 دستگاه خارج شده است که این تردد ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب 10 و 19 درصد افزایش داشته است.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی یاد آور شد: وسایل نقلیه سنگین 23 درصد تردد جاده ای استان را در این مدت به خود اختصاص دادند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک درصد رشد داشته است.
بردبار افزود: میانگین تردد وسایل نقلیه سنگین در سطح جاده های کشور در بهار امسال 13 درصد بوده است.
وی خاطر نشان کرد: جاده دلیجان - سلفچگان با 46 درصد تردد، دلیجان - اصفهان با 43 درصد و بوئین زهرا - ساوه با 43 درصد بیشترین تردد وسیله نقلیه سنگین را در بهار امسال داشته اند.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی افزود: جاده شازند- اراک، اراک- شازند و آزادراه تهران - ساوه نیز در این مدت پرتردد ترین جاده های استان بوده اند.
بردبار میانگین سرعت وسایل نقلیه در جاده های استان مرکزی را 84 کیلومتر بر ساعت عنوان کرد و گفت: سرعت غیر مجاز وسایل نقلیه در جاده های استان در بهار امسال حدود 15 درصد بود که این شاخص در کشور حدود هفت درصد عنوان شده است.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده و روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای این استان تردد می کنند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.