به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز چهارشنبه در دومین همایش ائمه جمعه با شورای تامین استان مرکزی، افزود: افزایش اعتماد عمومی و سطح رضایتمندی در جامعه در گرو تقویت روزافزون رابطه ملت با نظام حاکمیتی است که در این میان نقشه روحانیت بیشتر از دیگر اقشار جامعه برجسته است.
وی ادامه داد: جامعه روحانیت همواره از گروه های مرجع و نخبه فکری و دینی در ایران اسلامی بوده اند و پیوند عمیق این قشر با لایه های مختلف مردم از دیرباز ناگسستنی است و امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز است که سطح ارتباط در حلقه ملت و مسئولان از سوی مبلغان دینی تقویت شود.
امام جمعه اراک اظهار داشت: هدف اصلی دشمنان نظام اسلامی از اعمال تحریم و تهدیدهای مختلف، شکاف اندازی بین بین مسئولان و مردم و در نهایت تخریب یکپارچگی ملی است که می طلبد مبلغان دینی از تریبون های نماز جمعه در راستای آگاه سازی مردم از توطئه ها دشمنان و تقویت وحدت ملی استفاده کنند.
وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران بر اساس موازین دینی پایه‌گذاری شده و روحانیان به عنوان سخنگوی دین، نقش محوری در شکل گیری آن بر عهده داشتند، بنابراین امروز نیز این قشر از جامعه باید با تمام وجود از ارزش های والای انقلاب اسلامی صیانت کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: ظرفیت های موجود کشور باید در راستای امیدآفرینی و انگیزه مداری در جامعه به کار گرفته شود به طوری که اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان و نوجوانان گام های توسعه محور مسئولان را لمس کنند.
وی بیان کرد: بر اساس فرمایش های رهبر معظم انقلاب هیچ نقطه ای از کشور به بن بست ختم نمی شود و برای همه مشکلات راه حل های علمی و منطقی وجود دارد که نیازمند برنامه ریزی و همت مسئولان و مشارکت آحاد جامعه است.
آیت الله دری نجف آبادی، مصرف گرایی را از مشکلات اصلی کشور دانست و گفت: مصرف در هر جامعه ای باید تابع تولید باشد و در صورتی که میزان مصرف جامعه از تولید پیشی بگیرد،آن جامعه درگیر بیماری های اقتصادی می شود که می طلبد با برنامه ریزی های کاربردی و مشارکت رسانه ها نسبت به اصلاح الگوی مصرف گام های موثر برداشته شود.
وی تاکید کرد: رفتار و منش دلیرانه رهبر معظم انقلاب در برابر تهدیدها و تحریم های دشمنان باید الگوی رفتاری مردم و مسئولان باشد و در صورتی که مسئولان روحیه خود را در برابر مشکلات از دست بدهند این مهم به جامعه نفوذ کرده و مشکلات را مضاعف می کند.
امام جمعه اراک با بیان اینکه آرامش اجتماعی و امنیت ملی باید به هر قیمتی حفظ شود، اظهار گفت: ملتی که در سال 1357 انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند همچنان از ارزش های والای این انقلاب شکوهمند در برابر توطئه های دشمنان صیانت می کند.
استاندار مرکزی نیز در این نشست سخنانی گفت: شاخص های اقتصادی کشور و استان مرکزی در سال های اخیر بالاتر از گذشته است و این موفقیت ها و دستاوردهای نظام باید به لایه های مختلف جامعه منعکس شود.
سید «علی آقازاده» افزود: 300 واگن باری و 25 واگن مسافربری پارسال در شرکت واگن پارس اراک تولید شد و به ناوگان ریلی کشور پیوست که این مهم در 11 سال گذشته بی سابقه است.
وی ادامه داد: تولید 600 واگن باری و 50 واگن مسافربری نیز امسال در شرکت واگن پارس اراک هدفگذاری شده که تا کنون 121 واگن باری تولید و به شرکت های بهره بردار تحویل شده است.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مرکزی اظهار داشت: شرکت کمباین سازی ایران نیز که در 2 سال گذشته در سراشیبی قرار داشت با حمایت های دولت احیا شد و در روزهای گذشته بیش از 60 دستگاه کمباین به نقاط مختلف کشور صادر کرد.
وی بیان کرد: شرکت صنایع آذرآب اراک نیز بیش از هشت هزار میلیارد ریال قرارداد با شرکت های مختلف امضا کرده که این مهم به دلیل بالندگی و نشاط این شرکت اتفاق افتاده است.

آقازاده صادرات چهارماهه نخست امسال استان مرکزی را 367 میلیون دلار عنوان کرد و گفت: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.
وی اضافه کرد: نرخ طلاق در چهارماه نخست امسال همچنین با برنامه ریزی های دستگاه های مختلف اجرایی در بخش فرهنگی و اجتماعی در مقایسه با مدت مشابه پارسال بیش از 9 درصد کاهش داشته است.
وی توضیح داد: نشست های ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان به طور منظم در مرکز استان، شهرستان ها و مراکز بخش های استان برگزار می شود و بیش از 95 درصد مصوبات این ستاد تا کنون عملیاتی و اجرایی شده است.
در این نشست ائمه جمعه شهرهای 33 گانه استان، تنی چند از مدیران کل و نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.
استان مرکزی 12 شهرستان، 33 شهر و یک میلیون و 440 هزار نفر جمعیت دارد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.