به گزارش ایرنا آیت الله لطف الله دژکام، شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: امروز همه نیاز داریم که با هم و در کنار هم باشیم، رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری نیز بر این موضوع تاکید دارند پس اگر چنین است چرا کمک نمی کنیم که کشور بحران ها و مشکلات را پشت سر بگذارد.
وی ادامه داد: امروز رسانه های ما مدل و الگوی رفتاریشان را از رسانه های نظام های غیر اسلامی می گیرند در حالی که باید نگاه خود را کمی تغییر دهیم و بدانیم که مطالب را باید در مورد هر فردی چگونه بیان کنیم.
امام جمعه شیراز بیان کرد: ایران اسلامی کشوری است که به سبک مردم سالارانه دینی اداره می شود و باید همه در چارچوبی که پذیرفته ایم و قانون اساسی برای آن نوشته ایم و رهبر معظم انقلاب هم جهت گیری می کنند پیش برویم.
آیت الله دژکام افزود: نباید هنگامی که رهبری تاکید دارند که همگان باید با هم باشیم، مطلب دیگری بیان شود.
وی گفت: طیف وسیع جریان های سیاسی که درون نظام تعریف می شوند، همه این مسایل را پذیرفته اند و اگر چه در برخی موضوع ها به جز اصول کلی، اختلاف دیدگاه هایی بین آنها وجود دارد اما در اصول کلی که کسی نباید خدشه ایجاد کند.
آیت الله دژکام ادامه داد: اگر حرفی بزنیم که با چارچوب های نظام سازگار نباشد باید بدانیم که ادامه آن حرف ممکن نیست.
وی گفت: در نظام اسلامی، نقش دولت با نقش دولت در نظام های غیر اسلامی متفاوت است، در نگاه انسان مدارانه ای که بعد از رنسانس در اروپا پیدا شد به نظر می رسد دولت گاهی جای خدا را هم گرفته است اما اگر رسانه های ما بخواهند اینگونه نقش دولت را تببین کنند با اصول اسلامی ما در تضاد است.
امام جمعه شیراز، با اشاره به اینکه مدیران و خدمتگزاران مردم نباید بیش از آنچه هستند در ذهن مردم شکل گیرند، گفت: اگر ما سرجای خودمان باشیم با مردم بسیار راحت تر تعامل خواهیم داشت و بسیاری از مشکلات حل خواهد شد چرا که مردم نابرابری را نمی توانند بپذیرند اما کاستی ها را با هم تحمل خواهند کرد.
آیت الله دژکام، ضمن تاکید بر لزوم کمک به ارتقای مدیریت ها افزود: اگر مدیری پاسخگو نیست علتش این است که احساس می کند که یک چیزهایی را کم دارد و به همین دلیل از پاسخگویی طفره می رود و مقاومت می کند اما اگر احساس کند که به او کمک می شود تا به وظیفه اش به خوبی عمل کند بی شک پاسخگو خواهد بود.
وی ادامه داد: مدیران باید آنقدر سطح اطلاعات و آگاهی خود را بالا ببرند که بتوانند پاسخگوی مردم باشند و افکار عمومی را اقناع کنند، اگر توان اقناع وجود داشته باشد نیازی به سانسور مطالب هم نیست.
امام جمعه شیراز، ضمن تاکید بر لزوم افزایش دانش حوزه رسانه در استان فارس افزود: این وظیفه مجموعه ما نیست اما من از آنجا که خواستار شکل گیری فضای همدلی در جامعه هستم حاضرم که شرایط را برای برپایی کارگاه های آموزشی برای خبرنگاران فراهم کنم تا در آن تکنیک های کار رسانه ها مرور شود.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.