«محمد تقی آبایی هزاوه» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با اعطای این تسهیلات 890 شغل پایدار در مناطق روستایی استان ایجاد می شود.
وی بیان کرد: ‌‌‌‌‌سهم استان مرکزی از محل منابع صندوق توسعه ملی در طرح توسعه و ایجاد‌‌‌‌‌ اشتغال پاید‌‌‌‌‌ار د‌‌‌‌‌ر مناطق روستایی 2 هزار و 50 میلیارد ریال است که تاکنون یکهزار و 85 میلیارد ریال آن به بانک‌های عامل تخصیص یافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: تاکنون یکهزار و 665 طرح اشتغال روستایی به د‌‌‌‌‌بیرخانه کارگروه اشتغال این استان با اعتباری بالغ بر هشت هزار و 712 میلیارد‌‌‌‌‌ ریال و تعهد‌‌‌‌‌ اشتغال 14 هزار و 966 نفر رسیده که یکهزار طرح با اعتباری بالغ بر چهار هزار و 949 میلیارد‌‌‌‌‌ ریال با ظرفیت اشتغال پنج هزار و 591 نفر به بانک‌های عامل معرفی شد‌‌‌‌‌ه است.
آبایی هزاوه بیان کرد: 342 طرح تاکنون موفق به اخذ تسهیلات شده اند و امید است بانک های عامل در تسریع پرداختی طرح های معرفی شده همکاری خوبی داشته باشند.
وی گفت: پنج طرح در برنامه اشتغال فراگیر با محوریت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این استان در حال پیگیری است که شامل تسهیلات اشتغالزا در راستای فعالیت های منتخب، تسهیلات توسعه و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایر، کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی، مهارت آموزی در محیط کار واقعی و تسهیلات مشاغل خانگی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: سهم این استان از محل سه طرح اشتغال فراگیر (تسهیلات بند‌‌‌‌‌های الف و ب تبصره 18 قانون بود‌‌‌‌‌جه 96)، توسعه و ایجاد‌‌‌‌‌ اشتغال پاید‌‌‌‌‌ار د‌‌‌‌‌ر مناطق روستایی و تسهیلات قرض‌الحسنه مشاغل خانگی پنج هزار و 105 میلیارد‌‌‌‌‌ ریال است که 2 هزار و 992 میلیارد‌‌‌‌‌ ریال آن به بانک‌های عامل استان تخصیص یافته و 574 میلیارد ریال تسهیلات پرد‌‌‌‌‌اخت شد‌‌‌‌‌ه است.
آبایی هزاوه تصریح کرد: 2 هزار 164 طرح به مبلغ 11 هزار و 175 میلیارد‌‌‌‌‌ و 600 میلیون ریال واصل شد‌‌‌‌‌ه که این طرح ها تعهد‌‌‌‌‌ اشتغالزایی 24 هزار و 436 نفر را دارند.‌‌‌‌
وی بیان کرد: یکهزار و 503 طرح نیز تاکنون بر اساس بررسی‌ به عمل آمد‌‌‌‌‌ه تو‌‌سط د‌‌‌‌‌ستگاه‌های اجرایی، کمیته‌های فنی و کارگروه اشتغال شهرستان‌ها و کمیته فنی و کارگروه اشتغال استان مرکزی موفق به دریافت هشت هزار و 560 میلیارد‌‌‌‌‌ و 900 میلیون ریال شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: سهم ابلاغی این استان از تسهیلات اشتغال فراگیر حد‌‌‌‌‌ود‌‌‌‌‌ 2 هزار و 910 میلیارد‌‌‌‌‌ ریال است که تاکنون یکهزار و 824 میلیارد‌‌‌‌‌ ریال به بانک‌های عامل استان مرکزی تخصیص یافته است.
آبایی هزاوه بیان کرد: 499 طرح در این حوزه به د‌‌‌‌‌بیرخانه کارگروه با اعتباری بالغ بر 24 هزار و 636 میلیارد‌‌‌‌‌ و 700 میلیون ریال و اشتغالزایی 9 هزار و 470 نفر رسید‌‌‌‌‌ه است که‌ 384 طرح با اعتباری بالغ بر سه هزار و 612 میلیارد‌‌‌‌‌ ریال و اشتغال‌زایی سه هزار و 578 نفر به بانک‌های عامل معرفی شد‌‌‌‌‌ه و تاکنون 19 طرح موفق به د‌‌‌‌‌ریافت 141میلیارد‌‌‌‌‌ ریال تسهیلات شد‌‌‌‌‌ه اند.
وی در خصوص طرح مشاغل خانگی نیز گفت‌‌‌‌‌: سهم استان مرکزی از این بخش 145 میلیارد‌‌‌‌‌ ریال است که 82 میلیارد و 900 میلیون ریال آن به بانک های استان تخصیص یافته است.
وی عنوان کرد: استان مرکزی از نظر شمار‌‌‌‌‌ طرح‌های معرفی شد‌‌‌‌‌ه به بانک‌های عامل رتبه قابل قبولی د‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌ و امید است با همکاری بانک‌های عامل و متقاضیان تسهیلات، رتبه خوبی در جذب منابع مالی اشتغالزای روستایی کسب شود.
بر اساس اطلاعات سامانه رصد یکهزار و 232فرصت شغلی امسال در استان مرکزی ایجاد شده است.
نرخ بیکاری استان مرکزی در بهار امسال 8/8درصد بوده است.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.