سید «علی آقازاده» روز چهارشنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی افزود: 12 نشست ستاد اقتصاد مقاومتی امسال در این استان برگزار شده که با اجرایی شدن بیشتر مصوبات، مرحله عملیاتی این نشست ها در استان آغاز شده است.
وی ادامه داد: با توجه به کمبود آب و بارندگی در سال جاری، مردم استان مرکزی با صرفه جویی در مصرف انرژی همکاری مناسبی با دستگاه های خدمت رسان در این حوزه داشته و امید است با افزایش این همکاری ها زمینه رفع خاموشی ها و مدیریت بهینه آب فراهم شود.
استاندار مرکزی از تغییر ساعت کار ادارات استان مرکزی از 20 مردادماه خبر داد و گفت: از شنبه هفته آینده ادارات ساعت آغاز فعالیت اداری استان همانند گذشته از ساعت هفت و سی دقیقه صبح خواهد بود.
آقازاده در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری تخصیص یکهزار میلیارد ریالی بر اساس بند (و) تبصره پنج قانون به اوراق تسویه در کشور افزود: اختصاص این اعتبار به اوراق، فرصت مناسبی برای تسویه بدهی دستگاه های استانی به پیمانکاران است.
وی ادامه داد: دستگاه های اجرایی که با پیمانکاران بزرگ همکاری دارند باید تا نشست آتی ستاد اقتصاد مقاومتی گزارشی از فعالیت های خود در راستای بهره گیری از اوراق تسویه به این نشست ارسال کنند.
استاندار مرکزی یاد آور شد: 10 هزار کیلومتر لوله گذاری انتقال گاز طبیعی در این استان انجام شده است و 100 درصد جمعیت شهری و تمامی روستاهای بالای 20 هزار نفر از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده اند.
آقازاده افزود: 100 درصد سوخت مورد نیاز نیروگاه شازند به عنوان پرمصرف ترین صنعت استان مرکزی زمستان سال گذشته برای کاهش آلودگی هوای شهرستان اراک تامین شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ایجاد زیرساخت های اینترنت و تلفن همراه در روستاها از برنامه های اولویت دار دولت است و نصب آنتن های مخابراتی در مکان هایی که سود بیشتری برای اپراتورهای به همراه دارد از مهمترین عوامل ضعف این سامانه ها در روستاها محسوب می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: 2 هزار و 50 میلیارد ریالر از محل اعتبارات اشتغال روستایی در 2 مرحله به این استان اختصاص یافته است.
سعید فرخی افزود: سهم بخش کشاورزی استان مرکزی از این اعتبارات 900 میلیارد ریال است که 740 میلیارد ریال این اعتبارات مصوب شده است.
وی ادامه داد: 300 میلیارد ریال اعتبارات اشتغال روستایی استان مرکزی به بخش میراث فرهنگی و گردشگری استان اختصاص یافته که 65 میلیارد ریال آن مصوب شده است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی خاطر نشان کرد: 200 میلیارد ریال این اعتبارات به بخش فناوری اطلاعات اختصاص یافته که پنج میلیارد ریال در این بخش مصوب شده است و از 210 میلیارد ریال اعتبارات بخش صنعت استان نیز 96 میلیارد ریال محقق شده است.
فرخی، میانگین انعقاد قرارداد طرح های استان مرکزی در حوزه اعتبارات اشتغال روستایی را 54 درصد عنوان کرد و گفت: محلات، آشتیان و کمیجان به ترتیب بیشترین عملکرد را در حوزه جذب این اعتبار دارند.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 34 شهر استان شامل 100 درصد جمعیت شهری، 977 روستا شامل 98 درصد این مناطق و چهارهزار و 654 شهرک صنعتی شامل 100 نواحی صنعتی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
محمدرضا سمیعی افزود: 350 هزار کیلومتر شبکه گذاری گاز طبیعی در کشور انجام شده که 10 هزار کیلومترآن در استان مرکزی بوده است.
وی ادامه داد: 11 میلیون انشعاب گاز طبیعی در کشور وجود دارد که 160 هزار عدد آن در استان مرکزی نصب شده و از 22 میلیون مشترک کشور نیز 540 هزار در این استان است.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: تمامی روستاهای شهرستان های استان به جز برخی روستاهای شهرستان های ساوه، زرندیه و تفرش به صورت 100 درصدی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
سمیعی افزود: با گاز رسانی به شهرک های صنعتی استان مرکزی پنج هزار و 460 متر مکعب گاز طبیعی جایگزین سوخت های میان تقطیری در صنایع استان شده است.
وی یادآور شد: 6 میلیون و 350 میلیون متر مکعب گاز در سال گذشته در این استان به فروش رسید که 2 میلیون و 300 میلیون متر مکعب آن به نیروگاه برق شازند تحویل شد.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی گفت: نصب کنتورهای بهبودیافته، بازسازی و نوسازی تجهیزات گاز در سطح استان از برنامه های این شرکت در سال جاری است.
سمیعی ادامه داد: گاز رسانی به 46 روستای فاقد گاز در ساوه با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال، گاز رسانی به 18 روستای زرندیه با اعتباری بالغ بر 160 میلیارد ریال، گازرسانی به 35 روستای تفرش با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد و گازرسانی به 558 واحد صنعتی با اعتباری بالغ بر 530 میلیارد ریال از دیگر برنامه هایدر دست انجام است.
وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی گازرسانی به 558 واحد صنعتی استان برای این شرکت تعهد شده که گازرسانی به 84 واحد صنعتی انجام و علمک گاز طبیعی در 98 واحد صنعتی نصب شده است.
مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی افزود: همچنین عملیات گازرسانی به 93 واحد صنعتی در حال انجام است، 73 واحد در مرحله انتخاب پیمانکار و 212 واحد در دست مطالعه قرار دارند.
2 هزار و 800 واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.