«سورنا ستاری» روز سه شنبه در جریان سفر به اراک و بهره برداری خط تولید صنعتی فریزدرایرهای دارویی و غذایی شرکت دانش بنیان تکوین پارسه اراک در جمع خبرنگاران افزود: برنامه مفصلی در حوزه صادرات شرکت های دانش بنیان در دستور کار قرار دارد.
وی بیان کرد: قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان در جمهوری اسلامی ایران در حال پیاده سازی است که اجرای کامل آن می تواند به توسعه مناسبات اقتصادی و صادراتی کشور کمک شایانی کند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری ادامه داد: سالانه حدود چهار هزار نفر از نخبگان شرکت های دانش بنیان در راستای این قانون، معاف از خدمت سربازی می شوند.
ستاری اظهار داشت: جوانانی که در واحدهای دانش بنیان فعالیت دارند، به دنبال استخدام شغلی نیستند و تنها با تکیه بر داشته های خود و بهره گیری از ظرفیت های بومی و ملی، اقتدار و شکوفایی کشور را دنبال می کنند.
معاون رئیس جمهوری در خصوص راه اندازی خط تولید صنعتی فریزدرایرهای دارویی و غذایی شرکت دانش بنیان تکوین آزمایش پارسه اراک نیز گفت: این خط بسیار اقتصادی است و می تواند بازار بزرگی در صنایع غذایی داخل ایجاد کند.
ستاری افزود: این خط تولید، توانایی افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی را داراست و ضایعات این بخش را به صورت چشمگیری کاهش می دهد.
خط تولید صنعتی فریزدرایرهای دارویی و غذایی شرکت دانش بنیان تکوین آزمایش پارسه اراک با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به بهره برداری رسید که ظرفیت تولید سالانه 50 دستگاه فریزدرایر دارویی و غذایی را دارد.
20 میلیارد ریال اعتبار برای بهره برداری از این خط تولیدی هزینه شده و با راه اندازی آن زمینه اشتغال 20 نفر در اراک ایجاد شده است.
با بهره برداری از خط تولید صنعتی فریزدرایرهای دارویی و غذایی در اراک سالانه حدود 500 هزار دلار ارز آوری برای کشور به ارمغان آمده است.
شرکت دانش بنیان تکوین آزمایش پارسه اراک از سال 88 در شهرک صنعتی شماره یک اراک فعالیت دارد و هم اکنون 50 نفر به صورت مستقیم در این شرکت مشغول به کارند.
بازدید از 2 واحد تولیدی دانش بنیان و ظرفیت های پارک علم و فناوری در اراک و حضور در نشست شورای اداری استان مرکزی از برنامه های پیش بینی شده برای سفر یک روزه معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری به استان مرکزی است.
پارک علم و فناوری استان مرکزی در شهریور ماه سال 1381 بر اساس مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی، شروع به فعالیت کرده است و در دی ماه 1382 نیز اولین مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان، فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد.
شمار شرکت های دانش بنیان استان مرکزی در دولت تدبیر و امید از سه به 76 شرکت رسیده است که این مهم گامی عملی در بهبود مناسبات اقتصادی و تقویت دانشگاه و تولید استان محسوب می شود.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.