به گزارش خبرنگار ایرنا، خلیل حیدری روز دوشنبه در کارگروه توسعه صادرات استان که در سرسرای جلسات استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: این مقدار صادرات نسبت به سال 95 که بیش از یک میلیارد و 862 میلیون دلار بود، حدود 9 درصد رشد نشان می دهد.
وی افزود: از لحاظ وزنی میزان صادرات استان در سال قبل به بیش از چهار میلیارد و 433 کیلوگرم رسید که نسبت به سال 95 نزدیک به 21 درصد کاهش داشته است.
حیدری همچنین با بیان اینکه عمده صادرات کرمانشاه به کشور عراق بوده است، ارزش آن را بیش از یک میلیارد و 980 میلیون دلار ذکر کرد.
مدیرکل گمرکات کرمانشاه با اشاره به اینکه صادرات سال 95 استان به عراق بیش از یک میلیارد و 785 میلیون دلار بوده است، گفت: در سال 96 با رشد 11 درصدی نسبت به سال قبل از آن روبرو شدیم.
حیدری همچنین 30 کشور دنیا را مقصد صادراتی استان کرمانشاه عنوان و اظهار کرد: عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، امارات، ویتنام و تانزانیا هفت کشوری هستند که استان ما بیشترین صادرات به آن ها را داشته است.
مدیرکل گمرکات کرمانشاه ادامه داد: طبق هدف گذاری انجام گرفته امسال قصد داریم صادرات خود را 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دهیم و آن را به بیش از 2 میلیارد و 226 میلیون دلار برسانیم.
وی در پایان گفت: مواد لبنی، میوه و تره بار، مصالح ساختمانی، صنایع غذایی، مواد پتروشیمی، دام و طیور و آبزیان از جمله مواردی هستند که می توانیم با افزایش تولیدات آن ها میزان صادرات خود را نیز بیشتر کنیم.
استان کرمانشاه با 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کرد و عرب نشین عراق و داشتن 6 مرز رسمی و بازارچه فعال نقش مهمی در صادرات ایران به این کشور دارد.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.