به گزارش ایرنا، آرتاشس تومانیان شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: عمده مبادله های تجاری ایران و ارمنستان در حوزه انرژی و به ویژه گاز است که پیش بینی شده با توجه به روابط سیاسی مطلوب این دو کشور حجم این مبادله های تجاری افزایش یابد.
وی بیان کرد: با توجه به مناطق آزاد استان های مرزی کشورهای ایران و ارمنستان امید می رود حجم مبادله های تجاری این دو کشور به میزان قابل توجهی افزایش یابد.
تومانیان با اشاره به روابط خوب ایران و ارمنستان ادامه داد: رابطه این دو کشور تاکنون بیشتر سیاسی بوده و تلاش می شود به سمت افزایش مبادله های تجاری سوق داده شود.
وی گفت: استان بوشهر ظرفیتهای مناسبی در بخش تاسیسات بندری و منطقه ویژه اقتصادی دارد که این پتانسیل ها می تواند یکی از محورهای مبادله تجاری ایران و ارمنستان به شمار آید.
رئیس اتاق بازرگانی بندر بوشهر نیز گفت: این اتاق با بیش از یکصد سال سابقه فعالیت ظرفیت مناسبی برای هدایت مبادله های تجاری بخش خصوصی استان به سمت ارمنستان باشد.
خورشید گزدرازی افزود: استان بوشهر در حوزه انرژی شامل نفت، گاز و پتروشیمی و کشاورزی شامل نخیلات، شیلات و تولید گوجه فرنگی خارج از فصل ظرفیتهای بسیار خوبی برای سرمایه گذاران ارمنستانی دارد.
وی با اشاره به تعرفه ترجیحی پائین صادرات به کشورهای عضو اتحادیه اروپا اظهار کرد: با توجه به نرخ چهار درصد تعرفه یاد شده، فعالان بخش خصوصی می توانند از این فرصت برای افزایش صادرات خود به کشورهای عضو این اتحادیه از جمله ارمنستان استفاده کنند.
7212/1772/6047 **خبرنگار: عبدالصمد شهریاری *انتشار: مجید ملازاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.