سجاد قاسمی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان گوشت مرغ تخم گذار از کشتارگاه های شمال کشور به این شهرستان به منظور بی استخوان سازی و استفاده در تولید فراورده های گوشتی حمل شده بود.
وی اظهار داشت: به دلیل بوی نامطبوع این محموله شناسایی و توقیف شد و پس از آزمایش های لازم غیر قابل مصرف تشخیص داده شد که زیرنظارت مراجع قضایی نسبت به معدوم سازی آن اقدام شد.
قاسمی ادامه داد: کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده های خام دامی در همه مراحل تولید، فرآوری و حمل و نقل و عرضه در دستور کار قرار دارد.
سرپرست شبکه دامپزشکی دلیجان با اشاره به اهمیت حوزه دامپزشکی در سلامت جامعه بیان کرد: بخشی قابل توجهی از امنیت غذایی جامعه با تامین فرآورده های دامی و لبنی سالم و بهداشتی تحقق می یابد.
وی تصریح کرد: این نهاد به‌ طور مستمر بر روی مراکز عرضه و توزیع فراورده های خام دامی و طیور نظارت و ماهانه 2 تا سه مرحله از 2 شرکت قطعه بندی و بسته بندی مرغ ، 2 کشتارگاه طیور و 2 کشتارگاه دام بازرسی می کند.
دلیجان از توابع استان مرکزی دارای 2 مجموعه سردخانه، 30 قصابی، 30 عامل مرغ فروشی، 2 کشتارگاه دام و 2 کشتارگاه طیور، سه مرکز عرضه تخم مرغ و 2 مرکز قطعه بندی و بسته بندی مرغ است.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.