سجاد قاسمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان مواد خام دامی در جریان بازدید کارشناسان و بازرسان از یک مرکز بسته بندی مرغ با نمونه گیری و آزمایش، غیر قابل مصرف تشخیص و نسبت به معدوم سازی آن اقدام شد.
وی ادامه داد: کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده های خام دامی در همه مراحل تولید و استحصال، حمل و نقل و عرضه در دستور کار قرار دارد.
سرپرست شبکه دامپزشکی دلیجان با اشاره به اهمیت حوزه دامپزشکی در سلامت جامعه خاطرنشان کرد: بخشی از ارتقای سلامت و بهداشت جامعه با تامین فرآورده های دامی و لبنی سالم تحقق می یابد.
وی تصریح کرد: بر همین اساس این نهاد به‌ طور مستمر بر روی مراکز دارای مجوز نظارت می کند وماهانه 2 تا سه از مراکز عرضه محصولات دامی نظارت و بازرسی می کند.
وی گفت: در سه ماه نخست امسال، یک تن و 195 کیلوگرم مواد خام دامی دیگر توسط بازرسان شبکه از مراکز عرضه و کشتارگاه دام این شهرستان کشف و از چرخه مصرف خارج شدند.
قاسمی ادامه داد: این مواد خام دامی تاریخ گذشته شامل گوشت مرغ، خمیر مرغ، دل، جگر، گردن و بال مرغ، ماهی و گوشت قرمز بود که به روش بهداشتی معدوم شد.
رئیس شبکه دامپزشکی دلیجان افزود: در این مدت 450 بازدید توسط بازرسان این شبکه از مراکز تهیه و فروش مواد خام دامی و غذایی انجام شد.
دلیجان از توابع استان مرکزی دارای 2 مجموعه سردخانه، 30 قصابی، 30 عامل مرغ فروشی، 2 کشتارگاه دام و 2 کشتارگاه طیور، سه مرکز عرضه تخم مرغ و 2 مرکز قطعه بندی و بسته بندی مرغ است.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.