حجت الله درودگر روز دوشنبه در آیین بهره برداری از 2 مرکز مشاوره مداخله در طلاق در خمین افزود: ازاین مراکز سه مرکز در شهرستان اراک، 2 مرکز در ساوه، یک مرکز در دلیجان، 2 مرکز در محلات و 2 واحد نیز در خمین فعال شد.
وی ادامه داد: یک مرکز مشاوره مداخله در طلاق نیز سه شنبه هفته جاری در شهرستان شازند آغاز به کار می کند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادستان استان مرکزی اظهار کرد: بر اساس ارزیابی های انجام شده 10 درصد از پرونده زوج های متقاضی طلاق مراجعه کننده به مراکز مشاوره منجر به سازش می شوند.
درودگر با اشاره به سامانه تصمیم گفت: بر اساس این سامانه افرادی که اختلافات خانوادگی دارند، بعد ازارجاع به بهزیستی در سامانه تصمیم ثبت نام می شوند و بعد از غربالگری توسط گروه مداخله در طلاق به مراکز مشاوره ارجاع داده می شوند.
وی ادامه داد: این سامانه قابلیت ثبت طلاق توافقی، زوج و زوجه را دارد و مدت اقدامات نباید کمتر از 45 روز باشد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: به علت فعالیت سامانه در مرکز استان، پرونده های طلاق در شهرستان ها به طور مستقیم از دادگستری به مراکز مشاوره ارجاع داده می شوند و زمان مشخص شده برای این مراکر یک تا سه ماه است.
درودگر تاکید کرد: گروهی از متخصصان روانشناسی، مشاور حقوقی، مشاور مذهبی و مددکار در مراکزمشاوره برای ایجاد سازش بین زوج ها تلاش می کنند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی بیان کرد: کاهش نرخ طلاق در جامعه به برنامه ریزی منسجم نیاز دارد.
وی افزود: سند کاهش آسیب های اجتماعی با محوریت پیشگیری از طلاق و حاشیه نشینی به منظور مشخص شدن وظایف نهادهای دولتی و ارزیابی اقدامات آنها در دفتر امور اجتماعی استانداری تصویب شده است.
رئیس اداره بهزیستی خمین نیزدر این آیین گفت: مداخله در طلاق به مدت سه سال در قالب طرح بشیر انجام و در این طرح طلاق های توافقی به مراکز اوژانس اجتماعی ارجاع داده می شد.
اسماعیل خانجانی افزود: 26 درصد پرونده های طلاق ارجاع داده شده در این طرح، به سازش ختم می شد.
وی تاکید کرد: سازمان بهزیستی گسترده ترین شبکه پیشگیری در کشور است و اقدامات مشاوره ای و آموزشی مهمترین رویکرد این نهاد است.
خانجانی، اعتماد مردم را سرمایه اجتماعی دانست و ادامه داد: جامعه به سازمان های غیر دولتی بیشتر از نهادهای دولتی اعتماد دارد و سمن ها با اقدامات سازنده خود نقش مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی مانند طلاق و اعتیاد دارند.
آسیب اجتماعی طلاق در شهرستان 105 هزار نفری خمین در سه ماه نخست امسال در همسنجی با مدت مشابه پارسال 16 درصد کاهش یافته است.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.