سعید فریور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود اینکه شهرستان چالدران کمتر از 50 هزار نفر جمعیت دارد، سازمان بهزیستی با راه اندازی مرکز اورژانس اجتماعی در این شهرستان موافقت کرده است.
وی اضافه کرد: راه اندازی اورژانس اجتماعی یکی از خدمات شاخص بهزیستی در کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی است و در حال حاضر در تمامی شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت استان اورژانس اجتماعی راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: اورژانس اجتماعی نقش بسزایی در کاهش طلاق، کودک آزاری و همسرآزاری دارد و با مداخله متخصصان حوزه اجتماعی، بسیاری از این آسیب ها از مرحله بحرانی فاصله می گیرند.
وی ادامه داد: 14 پایگاه اورژانس و خدمات اجتماعی در شهرهای ارومیه، تکاب، بوکان، اشنویه، پیرانشهر، سردشت، سلماس، خوی، مهاباد، میاندوآب، نقده و شاهین دژ فعالیت می کند.
به گزارش ایرنا، مراکز اورژانس اجتماعی از سال 1378 در کشور تاسیس و در 17 سال گذشته تنها 197 اورژانس اجتماعی در کشور راه اندازی شده بود که این رقم نشان دهنده تاسیس به طور متوسط حدود 12 مرکز در سال است.
این در حالی است که با تمهیدات دولت تدبیر و امید قرار است طی سال گذشته 150 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور راه اندازی شد.
اورژانس اجتماعی یکی از برنامه‌های مداخله ای با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به شمار می رود که خدمات خود را از طریق خط تلفن 123، تیم سیار اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی ارائه می دهد و در بحران های فردی، خانوادگی و اجتماعی مداخله می کند.
8137/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.