محمد محمدی قیداری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براین اساس بررسی پرونده های زوجین متقاضی طلاق در سال 95 به تعداد 413 نفر و در سال گذشته نیز 521 نفر عامل اعتیاد بوده و دیگر آیتم ها در ردیف بعدی قرار دارد.
وی اظهار کرد: واقعه طلاق بر سلامت عاطفی افراد به ویژه بر کودکان تاثیر منفی می گذارد و در این راستا باید با حفظ و انسجام خانواده از مسائل و آسیب های ناشی از آن را کاهش داد.
محمدی خاطرنشان کرد: بر این اساس نرخ طلاق استان در سال 95، 2.2 دهم در مقابل 2.1 دهم کشور و در سال گذشته نیز این وضعیت در استان 2.3 دهم در مقابل 2.2 دهم در کشور بوده که لزوم توجه به این پدیده اجتماعی را ضروری می کند.
وی اضافه کرد: این سازمان تلاش دارد با فعالیت مداخله بهنگام در خانواده و استفاده از نیروهای متخصص، بکارگیری اصول علمی خانواده درمانی ، روان درمانی ، روانشناسی، مشاوره و مددکاری اجتماعی و بررسی اختلالات عاطفی زوجین و شناخت همه جانبه مسائل و مشکلات در ابعاد گوناگون زوجین در متقاضی طلاق را در رفع اختلالات یاری کرده تا زمینه سازش و حفظ و انسجام خانواده را فراهم کنند.
محمدی افزود: بر این اساس در سند برنامه ششم توسعه ماده 80 تکالیف کاهش 25 درصدی طلاق متصور شده که ضرورت راه اندازی مرکز مستقل دولتی مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق و ارائه خدمات رسانی مطلوب به گروههای هدف مورد توجه قرار گرفت.
وی اظهار کرد: هم اکنون متقاضیان طلاق در دادگستری استان به فاصله زیاد وقت داده می شود و با افتتاح این مرکز خدمات روانشناختی مددکاری حقوقی به همراه نیروهای مورد نیاز برای ارائه خدمات کار آمدتر و تخصصی تر متمرکز شده است.
مدیر کل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد: هم اکنون بهزیستی به عنوان متولی امر طلاق در تقسیم کار ملی کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در نظر گرفته شده و لازم است ادارات عضو در کار گروه کاهش طلاق با دبیرخانه مستقر در این اداره کل همکاری های لازم را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، پیش از این نیز مسیح الله سلطانی مدیرکل دفتر امور اجتماعی وفرهنگی استانداری زنجان به خبرنگار ایرنا گفته بود، طبق آمار طی سال 94، 2 هزار و 309 مورد واقعه طلاق در استان به وقوع پیوست که این روند در سال 95، 2 هزار و 421 واقعه و در سال گذشته نیز 2 هزار و 509 مورد بوده است.
7320/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.