به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی چهارشنبه در پنجاه و چهارمین نشست شورای فرهنگ عمومی خوزستان در بیت نماینده ولی فقیه در استان
با اشاره به نقش مهم دستگاه هایی همچون سازمان بهزیستی در مساله طلاق ادامه داد: طبق تحقیقاتی که معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خوزستان انجام داده رابطه مستقیمی بین پدیده طلاق و زندانیان با روحیه خشن وجود دارد از همین رو باید برای آگاهی بخشی خانواده ها تلاش بیشتری کرد.
وی درخصوص اقدامات انجام شده برای کاهش نرخ طلاق در استان خاطر نشان کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی، ارائه آموزش های همگانی، استفاده از ظرفیت مساجد هدف، توانمندسازی مشاورین خانواده و تعیین 500 حَکَم بین زوجین بخشی از این اقدامات بوده است.
امانت بهبهانی با تاکید بر لزوم راه اندازی کلینیک های مشاوره تخصصی در اهواز و برخی شهرستان ها گفت: همچنین تاسیس مرکز صیانت از نهاد خانواده با همکاری شهرداری از دیگر ملزومات است.
وی درخصوص مقایسه جرایم ارتکابی در خوزستان گفت:سرقت تعزیری از 50 هزار و 550 مورد در سال 95 به 52 هزار و 593 مورد در سال 96 رسیده است همچنین ضرب و جرح عمدی نیز با یک درصد رشد از 38هزار و 361در سال 95 پرونده به 38هزار و 833 پرونده در سال 96 افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه توهین به اشخاص نیز 9 درصد رشد داشته است افزود: همچنین مطالبه وجه با رشد 59 درصدی از 12 هزار و 131 پرونده به 19 هزار و 270 پرونده رسیده است.
به گفته فرمانده انتظامی خوزستان کشف جرایم خشن در خوزستان در سه ماه نخست امسال 72 درصد بود که این آمار در مدت مشابه پارسال 31 درصد بوده است.
9887/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.