به گزارش ایرنا، یوسف خدادادی روز چهارشنبه در همایش گفتمان سازی و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر افزود: اعتیاد در افزایش ناهنجاری های اجتماعی از جمله طلاق نقش بسیارمهمی دارد به طوری که وقتی سرپرست خانواده ای دچار اعتیاد می شود بنیان آن خانواده از هم می پاشد.
وی اظهار کرد: امروز اعتیاد باعث از هم گسستن کانون گرم بسیاری از خانواده ها شده و باید تلاش کرد جوانان و نوجوانان دچار این بلای خانمانسوز نشوند.
وی با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، بیان کرد: پیشگیری فرهنگ و درمان علم است بنابراین فرهنگ پیشگیری بالاتر از علم درمان است.
خدادادی گفت: فقط با برخورد پلیسی نمی توان بر این ناهنجاری اجتماعی غلبه کرد بلکه باید همه افراد جامعه و دستگاههای اجرایی با احساس مسئولیت برای گفتمان سازی و اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر نهایت تلاش را بکنند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با بیان اینکه پیشگیری هزینه نیست، افزود: برگزاری کارگاههای آموزشی یک ضرورت است و این کار باید به صورت مستمر و در اسرع وقت صورت گیرد.
وی اظهار کرد: آموزش و پرورش با برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی اقدامات خوبی انجام داده ولی نیاز است در این زمینه بیش از پیش تلاش کند تا فرهنگ پیشگیری از اعتیاد در جامعه نهادینه شود.
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.