به گزارش ایرنا مجتبی بیرانوند روزسه شنبه درهمایش مبارزبه با مواد مخدر که در سالن زرینکوب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجرد برگزارشد: اظهارداشت: بسیاری از اسانس های موجود در قلیان هایی که در مکان های مختلف عرضه می شود روانگردان هستند.
وی با اشاره به اینکه یکی از عوامل اعتیاد بیکاری است، افزود: معضل اعتیاد در همه سنین، افراد و مشاغل مختلف دیده می شود و امروزه حدود 63 درصد افراد شاغل معتاد هستند.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان بیان کرد: مبارز با مواد مخدر و اعتیاد دستگاه های دولتی به تنهایی نمی توانند این مشکل را برطرف کنند که نیازمند مشارکت جدی همگان است.
بیرانوند اضافه کرد: امروزه در بسیاری از سفره خانه های سنتی قلیان هایی با اسانس های مختلف عرضه می شود که برخی از آنها روانگردان هستند و در برخی از عطاریها نیز داروهای روانگردان عرضه می شود.
وی با بیان اینکه حدود 65 درصد آسیب های اجتماعی به صورت مستقیم با مواد مخدر ارتباط دارند، ادامه داد: جرائم مواد مخدر بسیار زیاد بوده و امروز نیز دشمنان جوانان و سرمایه های اصلی را مورد هجمه قرار داده و با انواع مواد مخدر قصد نابودی آنها را دارند.
دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر لرستان گفت: درهفته مبارز با مواد مخدر 75 برنامه در حال اجراست و تلاش می شود تا با اجرای این برنامه ها بتوان اقداماتی برای پیشگیری از اعتیاد انجام داد.
معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد نیز در این نشست افزود: ارتباط مناسب و درست خانواده با فرزندان سبب می شود تا این افراد به سمت اعتیاد نروند و رابطه دوستی فرزندان و خانواده ها می تواند در پیشگیری از این آسیب اجتماعی جلوگیری شود.
رضا آریایی اضافه کرد: امروز استفاده از مواد مخدر تغییر کرده و از سنتی به صنعتی تبدیل شده که آگاه کردن نوجوانان و جوانان از این آسیب اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد جوانان موثر است.
وی با اشاره به این که بیکاری یکی از مهمترین مشکلات افراد بهبود یافته است، بیان کرد: برخی از معتادان بعد از ترک اعتیاد برای یافتن شغل با معضلاتی همراه هستند که باید برای برطرف نمودن آنها تلاش شود.
7190/7273
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.