به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین دلاروی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: این طرح معنوی با هدف غنی سازی اوقات فراغت، معرفی امامزادگان عظیم الشان، آشنا سازی هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان با معارف قرآنی و ترویج احکام و گسترش فرهنگ انقلابی و اسلامی برگزار می شود.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده بیش از 2 هزار نونهال دختر و پسر در مقطع تحصیلی ابتدایی و یک هزار و 600 نوجوان در مقطع متوسطه در طرح نشاط معنوی امامزادگان شاخص استان مرکزی شرکت می کنند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: امسال طرح نشاط معنوی با همکاری بسیج، تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش، حوزه های علمیه خواهران و برادران و کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار می شود.
وی اظهار داشت: برپایی غرفه های کودکان و نوجوانان، مشاوره خانواده و مسائل اعتقادی با حضور طلاب حوزه های علمیه و غرفه های چند رسانه ای مهمترین برنامه های طرح نشاط معنوی در امامزادگان استان است.
حجت الاسلام دلاوری یادآوری کرد: طرح نشاط معنوی از 16 تیرماه جاری در آستان مقدس 41 امامزاده استان مرکزی آغاز و تا 31 مرداد ماه نیز ادامه دارد.
وی همچنین در خصوص چهل و یکمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم نیز گفت: این دوره از مسابقات، جمعه 15 تیرماه جاری با حضور 254 نفر از منتخبین شهرستانی در محل پردیس دانشگاه فرهنگیان اراک برگزار می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: از مجموع هزار و 135 نفر شرکت کننده در مسابقات قرآنی در نهایت 141 نفر زن و 113 نفر مرد به مرحله استانی راه یافتند.
وی توضیح داد: شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در رشته های تحقیق، ترتیل، اذان، دعاخوانی، حفظ پنج، 10و 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم به مدت یک روز با یکدیگر به رقابت می پردازند.
حجت الاسلام دلاوری گفت: در مجموع 19 نفر قضاوت این رقابت ها را بر عهده دارند که از این تعداد 9 نفر از اساتید کارآزموده و با تجربه استانی هستند.
وی بیان کرد: همچنین 111 نفر نیز در سه رشته تفسیر، حفظ موضوعی و معارف و احادیث 21 تیرماه جاری به طور سراسری با هم رقابت می کنند.
وی افزود: تعهد استان مرکزی در تربیت حافظان قرآن کریم در سال جاری پنج هزار و 500 نفر است که تا کنون 2 هزار و 812 نفر در سامانه اداره قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نام نویسی کرده اند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات قرآنی کشوری در استان مرکزی خبر داد و گفت: این مسابقات از دهم تا 23 مهرماه امسال در اراک برگزار می شود.
وی افزود: این دوره از مسابقات در 2 بخش خواهران و برادران برگزار می شود که 137 نفر از شرکت کنندگان از دهم تا شانزدهم مهرماه در رشته های همسرایی و همخوانی قرآن کریم، رشته های معارفی، حفظ 10 و 20 جزء، حفظ کل، ترتیل و قرائت با یکدیگر رقابت می کنند.
حجت الاسلام دلاوری ادامه داد: 310 شرکت کننده نیز از 16 تا 23 مهرماه در رشته های دعاخوانی، رشته های معارفی، حفظ 10 و 20 جزء، حفظ کل، قرائت و ترتیل با یکدیگر به رقابت می پردازند.
وی یادآوری کرد: 76 نفر داور برای قضاوت مسابقات برادران، 100 داور برای قضاوت مسابقات خواهران و 90 عوامل رسانه ای از نقاط مختلف در این دوره از مسابقات حضور دارند.
پنج هزار و 300 موقوفه در نقاط مختلف استان مرکزی به ثبت رسیده است که بیش از 2 هزار موقوفه اقتصادی و درآمد زا هستند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.